Ik heb een casio GW2000 en ben buiten de Nederlandse tijdzone geweest en zitten prutsen aan het horloge om op tijd te zetten. Heb geen idee hoe ik hem nu weer op tijd moet zetten.
Wie kan mij helpen om hem weer op het juiste radiosignaal te laten lopen?
Heb gebruiksaanwijzing goed doorgelezen en youtube filmpjes bekeken, maar krijg het niet voor elkaar!
Help!
Het goed instellen van een radio-controlled begint vaak bij de goede city code in te stellen. In ons geval is dat Par (Parijs) of Ber (Berlijn).
Daarna moet hij de goede tijd + datum zelf vinden.
Bedankt voor je reactie, zelfs dat lukt me niet. Horloge staat nu op donderdag 20 december … Welke knoppen moet ik indrukken/bevestigen? Kan ik hem resetten oid?
Ik kan me dergelijk issue ook herinneren op m’n gw2500. Ik moest volgens mij n knop extra lang ingedrukt houden. Ik weet niet meer welke dat was, waarschijnlijk de adjust knop. Toen pas kwam ik in de home time adjust. Daarvoor was als ik me niet vergis de travel/2ND time adjust.
Dank je, had ik ook al gelezen. Hij doet niet wat hij zou moeten doen. Ik zou hem eigenlijk automatisch (signaal) af willen laten stellen. ( als dat kan…) maar heb er volgens mij zoveel aan zitten prutsen dat nu alles verkeerd staat. ( datum/dag/tijd) Is er toetscombinatie om hem te resetten of zo iets?
@bama67
Is het al gelukt ?
Misschien heb je dit al gedaan, maar toch …
Houd de knop links onder ingedrukt. Hierdoor springt hij terug in ‘timekeeping mode’.
Houd nu ‘ADJUST’ (links boven) minstens vijf seconden ingedrukt.
De seconde wijzer zal nu naar Y of N lopen (in jouw geval waarschijnlijk N).
Daarna loopt hij door naar de READY.
En daarna naar de huidig ingestelde ‘city code’.
Gebruik nu de knop rechts onder om van city naar city te springen en zet hem op PAR.
Laat de wijzers uitlopen tot ze weer stil staan.
Kijk nu naar de kleine linker subdail. Deze wijzer moet naar NO wijzen. (Dit is voor Zomer/Winter tijd)
Gebruik de knop rechts boven om dit te veranderen wanneer hij op YES staat.
Druk nu ‘ADJUST’ 1 keer in.
Wanneer dit allemaal gelukt is kun je een dag wachten, zodat het horloge zich vannacht goed zet.
Of je doet de stappen om eenmalig de tijd direct te laten syncen.
Ik hoop dat dit je kan helpen. (Tenzij je er al uit bent).
Of misschien wist je dit allemaal al en heb je dit al geprobeert.
Anyway succes !
Kijk, hier heb ik wat aan! Heb alles gedaan zoals duidelijk door jou aangegeven. Op kleine linker subdial staat dst en std en naast de subdial on en off. Moet ik hier ook wat mee? Of gaat hij vannacht naar juiste tijd?
Dan moet je 1 keer op de knop rechtsboven drukken. Dan springt het kleine wijzertje naar STAD. Druk daarna 1 keer op ADJUST. En dan moet het goed gaan.
Dan staat morgen jouw klokkie tot op de seconde goed !
Dan is het syncen mislukt ja.
Maar begrijp ik goed dat hij het eerder altijd wel deed (voordat je buiten de Nederlandse tijdzone ging) ?
Je kunt ook buiten gaan staan (ik weet, koud ) en even 2 seconden ADJUST ingedrukt houden. Als het goed is loopt de seconde wijzer nu eerst naar de N en daarna naar READY. Nu zal hij proberen direct te syncen.
Eigenlijk kun je het horloge het beste even neerleggen hiervoor (buiten dus). Volgens mij duurt het niet langer dan 5 minuten om te syncen. Als deze methode ook niet werkt, dan weet ik het even ook niet meer.