Zojuist mijn allereerste “serieuze” horloge terug gevonden in de kast. Een Casio W-728h:
Al heeft de mijne een zwarte bezel, maar qua model komt het wel overeen.
Weet nog dat ik dit horloge een jaar of 12 geleden gekregen heb. Het was gekocht bij de V&D voor ƒ125,-. Je had ook een goedkopere, maar de versie die ik heb is met stalen band en was dus duurder.
Enfin, het horloge is in slechte staat. Er moet een nieuw glaasje in; batterij moet vervangen worden en een nieuwe bezel (en wellicht ook bandje) kan ook geen kwaad. Ik weet dat ik dit in het verleden ooit al eens heb laten doen dus het is mogelijk. Weet alleen niet meer of het nu nog steeds mogelijk is, want kan van Casio niets meer vinden over deze Illuminator (?)-serie.
Iemand wat meer informatie en ook iemand die weet of het nog mogelijk zou moeten zijn? Batterij zal geen probleem zijn, maar glas en bezel wel denk ik. Bandje zou ik nog zelf kunnen proberen met polijsten.
En ook iemand die weet waar deze serie stond in de line-up van Casio? Waar nu de G-Shocks staan of is het niet te vergelijken?
Al twijfel ik nog of het waard is geld in een dergelijk horloge te steken. Weggooien zou ook nog kunnen…
Zo’n ding mag er imho best gebruikt uitzien, vooral met dat stevige/robuuste uiterlijk.
Ik zou er alleen een nieuw glaasje indoen en gewoon als ‘werkhorloge’ oid dragen.
Dat weggooien was maar een voorbeeld. Ik heb hier nog een vaag horloge liggen wat het niet meer doet en dat was maar 20 euro. Alleen maar gekocht omdat het lettertype Comic Sans was :D. En als ik die nog heb dan zal ik een Casio zeker niet weggooien.
Maar vroeg me gewoon af in welke serie dit horloge thuis hoorde aangezien je nu niets meer vind over deze serie.
Tja, de reeksen veranderen steeds. Ik kan me die serie ook herinneren. Soort van sports klokken, die misschien een beetje vergelijkbaar zijn met de huidige (?) Phys modellen (hartloop horloges met o.a. hartslagmeter, timers, etc.). http://schmiemann.de/index.php?list=WG1.05.08
Ik zou er ook niet al te veel aan doen. Sluit me aan bij Jazz, zo een toolwatch mag er wel een beetje gebruikt uitzien. Is tevens een mooie herinnering.