Casio is soms geen budgetmodel

Na al mijn geratel over G-Shocks wil ik toch ook even de analoge medemens tevreden stellen met dit model van Casio. Het komt uit de Oceanus lijn. Het horloge heeft een parelmoerachtige kleur op de plaat wat hem een hele mooie uitstraling geeft. De hele Oceanus lijn is erg mooi maar deze is een limited edition waar slechts 1500 exemplaren van zijn gemaakt. Het is geen mechanisch uurwerk maar is voorzien van de modernste snufjes. Een 6 band radio ontvanger zodat hij altijd precies gelijk loopt en hij wordt opgeladen door zonne energie. Retail prijs is schrik niet: $1626,- Hieronder twee fotos en de specs.

OCW-S1400P Specifications:

Water Resistance: 10 bar

Radio Frequencies: 77.5 kHz (DCF77: Germany); 60 kHz (MSF: UK); 60 kHz (WWVB: USA); 40 kHz (JJY: Fukushima, Japan) / 60 kHz (JJY: Kyushu, Japan); 68.5 kHz (BPC: China)

Radio Wave Reception: Automatic reception up to six times a day (except for use in China: up to five times a day); manual reception

Main Functions: Automatic hands correction; world time for 29 cities (29 time zone, daylight saving on/off) +UTC (Universal Coordinated Time) display; home time zone switch; 1/20-second stopwatch (measuring capacity: 24 hours, split time); battery recharge warning; date and day of the week display; full auto-calendar

Power Source: Tough Solar power system (high-capacity solar-charging system)

Continuous Operation: About 23 months with the power-saving function* ON after full charge

• Display shuts off after a certain period in a dark location

Size of Case / Total Weight: 47.2 × 42.4 × 10.9 mm / approximately 90 g

Ik heb Casio nooit beschouwd als minderwaardig. Maar 1626 dollar? Goeiedag. Wel een mooie klok!(tu)

haakie Schreef:

Ik heb Casio nooit beschouwd als minderwaardig.
Maar 1626 dollar? Goeiedag. Wel een mooie
klok!(tu)

Het is ook een Limited natuurlijk. De gewone Oceanus modellen doen ook zo een 1000 dollar hoor. Ik wist dit ook niet maar begin me steeds meer te verbazen over dit merk. Een hele brede range hebben ze en dat maakt het ook erg leuk.

Begin dat andere topic te geloven.

Casio - Terroristenhorloges…

Teheran en Kabul !

:smiley:

Casio vind ik zeker een leuk merk; knappe “high-tech” horloges, toffe solars, radio-controlled watches, zelfs minute repeaters, maar dit gaat me toch te ver hoor :wink:
Qua uiterlijk vind ik deze niet echt “speciaal”; doe mij voor die prijs maar een mooie 2nd hand B’ling :wink:

Trouwens: ze zijn dat BP-vlek(je???) op de oceaan vergeten ! :smiley:

Mooi ding! Maar ik ben toch geschrokken van de prijs ::o

Niels2 Schreef:

Mooi ding! Maar ik ben toch geschrokken van de
prijs ::o

Dat heb ik nu ook altijd als ze de prijs van mijn Velatura Direct Drive horen. "Zo dat is duur voor een Seiko!"
Ik moet me dan altijd beheersen.

dreski Schreef:

Niels2 Schreef:

Mooi ding! Maar ik ben toch geschrokken van de
prijs ::o

Dat heb ik nu ook altijd als ze de prijs van mijn
Velatura Direct Drive horen. "Zo dat is duur voor
een Seiko!"
Ik moet me dan altijd beheersen.

Noem dan de prijs van de Seiko Spring Drive…:wink:

mooi hoor, wist ook niet dat deze lijn bestond, als je alle functies zo op een rijtje ziet en een ltd. dan krijg je best waar voor je geld denk ik

Ik kende de lijn ook niet. Mooi klokje maar de prijs is mij te hoog.

Beetje lachwekkend - die referentie op de wijzerplaat “tough mvt”…

Tja - ieder z’n ding, maar met 1600 usd in m’n zak zou ik de Casio display toch voorbij lopen…

groet
Mark

Heb deze lijn ook eens overwogen als een net werkpaardje. Maar op een Casio (als 1 van de weinige die 't heeft) wil ik graag een uursignaal.

Wat betreft het uurwerk. Een met dezelfde mogelijkheden vind je vaak ook in een goedkopere lijn. Zie dat vaak ook met de premium G-shocks, zoals bij de MRG’s.

Dit is ook niet bepaald een goedkope
http://www.ishida-watch.com/brand/g-shock/mrg8000rg/index.html

Oh ja, en heeeeelemaal vergeten te vertellen (heb er een foto van gemaakt, maar die ben ik kwijt door gechrashte HD :X)… maar ik kwam er 1 tegen op mijn vakantie: de gepimpte Casio’s… hou je hart maar vast:

En hou em maar helemaal goed vast als je de prijs wilt weten. Hij vraagt er wel erg veel voor, maar de rest is ook niet bepaald goedkoop…
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370411917124

So, don’t underestimate Casio…

Ik krijg hierbij een beetje het Volkswagen Phaeton gevoel.
Allemaal tiptop in orde maar het blijft een Volkswagen.
(en dat zegt iemand die een Seiko kinetic voor veel te veel heeft gekocht) :+

Aan de prijzen van deze Seiko’s ben ik ondertussen al aan gewend nu :smiley:

marnix_moed Schreef:

Heb deze lijn ook eens overwogen als een net
werkpaardje. Maar op een Casio (als 1 van de
weinige die 't heeft) wil ik graag een
uursignaal.

Wat betreft het uurwerk. Een met dezelfde
mogelijkheden vind je vaak ook in een goedkopere
lijn. Zie dat vaak ook met de premium G-shocks,
zoals bij de MRG’s.
http://www.ishida-watch.com/brand/g-shock/mrg8000r
g/photo01.jpg
Dit is ook niet bepaald een goedkope
http://www.ishida-watch.com/brand/g-shock/mrg8000r
g/index.html

Oh ja, en heeeeelemaal vergeten te vertellen (heb
er een foto van gemaakt, maar die ben ik kwijt
door gechrashte HD :X)… maar ik kwam er 1 tegen
op mijn vakantie: de gepimpte Casio’s… hou je
hart maar vast:
http://i.ebayimg.com/03/!Bg!gU+!!2k~$(KGrHqMOKjUEr
zJ-+Lh7BLDgWD(Y4Q~~_12.jpg
En hou em maar helemaal goed vast als je de prijs
wilt weten. Hij vraagt er wel erg veel voor, maar
de rest is ook niet bepaald goedkoop…
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=
370411917124

So, don’t underestimate Casio…

Ja die gepimpte G-Shock vind mijn vrouw prachtig. Is (zelfs) voor mij iet te opzichtig. :smiley:

Houthakker Schreef:

Ik krijg hierbij een beetje het Volkswagen Phaeton
gevoel.
Allemaal tiptop in orde maar het blijft een
Volkswagen.
(en dat zegt iemand die een Seiko kinetic voor
veel te veel heeft gekocht) :+

Ja maar we zijn eigenlijk ook gek. Autos onderscheiden zich door hun snelheid. Een Hema horloge loopt net zo hard als een Rolex. :wink:

Ik vind de kleurstelling van deze Oceanus heel erg mooi!

Haha, ik dacht dat jij als eerste zo een kleurrijke Casio wel zou willen :wink:

marnix_moed Schreef:

Haha, ik dacht dat jij als eerste zo een
kleurrijke Casio wel zou willen :wink:

Ik vind deze erg leuk. Is alleen weer reteduur omdat het een Limited is. :frowning:

Oh, ik zag ze bij een lokale horlogerie. Wist alleen niet dat ze zo duur zijn. Wat mogen ze kosten?