Casio JP-100W tot leven wekken

Beste forumleden,

Ik heb een Casio JP-100W Pulsecheck uit 1987 (Module 509) die ik wil voorzien van een nieuwe CR1616 batterij en een transparante aftermarket band.

Helaas stuit ik tijdens de batterijwissel op een mechanisch/elektronisch probleem. Bij het openmaken van de klikdeksel bleek dat het minuscule zilverkleurige klemmetje (het glij-haakje) aan de bovenkant van het batterijcompartiment is afgebroken van het hoofdframe. Ook de grote batterijklem ligt nu los.

Tijdens mijn eerste poging lukte de AC-reset heel even en sprong het display keurig op 12:00. Nu de batterij echter plat op de gouden min-pool ligt, krijg ik het niet meer voor elkaar om de stroomkring stabiel te sluiten via de AC-reset. De computer blijft ‘bevroren’ of krijgt simpelweg geen stroom omdat de fysieke klem ontbreekt.

Ik woon in de omgeving van Utrecht. Is er een handige Casio-liefhebber of hobby-horlogemaker op het forum met een fijn soldeerstation of de juiste handigheid die mij (tegen een vergoeding) zou willen helpen om deze stroomkring definitief te herstellen?

Dank! Niels

1 like