Nadat Casio, voor mijn gevoel in ieder geval, enorm veel “buzz” en “hype” creëerde (jaja mede jeugd) met dat tiffany blauwe ding (zie ook de eerste foto), hebben ze nu een nieuw model uitgebracht wat ook veel aandacht krijgt en, in Azië, snel uitverkocht.
Verdorie ik was nog niet klaar met mijn verhaal.
Anyhow, waar dit heen ging:
Het doet me denken aan de MoonSwatch, die een heel breed publiek aansprak, breder dan de gemiddelde horloge liefhebber.
Zijn er hier veteranen die hun licht kunnen schijnen op deze trendy kwarts horloges en hun hype op het internet?
Was de moonswatch de eerste en hoeveel van onze liefhebbers hebben of willen deze Casios?
In hoeverre hebben mainstream influencers een vinger in de pap bij het publiekelijk ontvangst van deze releases?
Deze ging dus al snel voor 2x MSRP
Dit is de nieuwe Casio.
Zelf heb ik ook een Casio Duro omdat ik graag een Casio in m’n collectie wil(de).
Hoe kijkt HF aan tegen deze, in mijn beleving, trend/fashion items (zo worden ze wel gepromoot door de influencers). Heeft het volgens jullie e3n positief effect (gateway naar interesse in de hobby) of leidt het tot oppervlakkig graaigedrag om iets populairs te hebben wat hobbyisten belemmert?
Ik ben best fan van Casio maar dit vind ik persoonlijk helemaal niks. Veel te saai qua kleur.
Dat is een echte Casio met een super uitstraling. Ok, eerlijk is eerlijk, ik draag zelf een Duro (106 met Marlin uiteraard).
Ik vind alle digitale Casios leuk, want deze ouwe l#l voelt zich dan direct weer 14/15.
Heeft iemand al enig idee wanneer deze ook in België beschikbaar zouden zijn?