Casio Lineage Tough Solar dood?

Voor de kenners van de 5161 module van Casio. Aangezien het schermpje uit is èn de wijzers niet op 12 uur staan (wat volgens mij wel de bedoeling is) de vraag; issie dood, kapot, tot afval gedegradeerd? Zo niet hoor ik graag wat ik kan doen om hem aan de praat te krijgen. Hij ligt nu in ieder geval bij het raam, hopelijk “op te laden”

Edit: Best een gaaf ding met mooie afmetingen!

2 likes

Met een beetje mazzel gaat ie straks na voldoende opladen weer aan. Zo niet, dan zou kunnen overwegen om er een nieuwe accu in te laten zetten. Net als bij andere oplaadbare batterijen is de houdbaarheid van die dingen op een gegeven moment gewoon op. Hoe oud is ie…?

1 like

Bij een casio van me ook eens gehad en voor het raam werkte voor geen meter… maar buiten in direct zonlicht en na 10 min begon hij weer…

Geen idee qua leeftijd. Doet het nu weer wel, echter merk dat ie snel van halfvol naar leeg springt. Wellicht een behoorlijk extra uren licht voor een full charge.

Accu vervanging neem ik zeker in overweging. Is dit makkelijk zelf te doen? @Stefh1

Is wel in goeie staat zie ik? Zo een lineage is wel kwaliteitsdingetje vind ik…

Achter het raam opladen kan wel een dag of 2 duren (of langer zelfs zo op bewolkte dagen), wat Linus ook zegt inderdaad. In de volle zon is het 2 uurtjes, maar dat is een beetje moeilijk momenteel haha…

Zelf vervangen heb ik geen ervaring mee.

Mooie serie horloges idd! Casio doet al jaren mee qua kwaliteit met andere aanbieders van Solar powered horloges. Vooral in de “duurdere” ranges van Edifice en G-Shock.

Oh das minder…Die van mij staan in de vitrinekast en krijgen wel wat licht en af en toe check ik ze en staan dan op ‘Mid’ en zet ze een paar dagen voor het raam en zijn dan weer vol…


3 likes

Die onderste ziz je niet vaak… mooi

1 like

Bij mij doet 'ie het nog prima, ook nadat 'ie een half jaar aan de dakrails van mijn auto heeft gehangen.

1 like

Thanks :+1::grinning:

Wut!?

1 like

:joy:

2 likes

Wow! Eh… Leuk! Denk ik!

Verbazingwekkend eigenlijk hoe vaak ik iets mis terwijl ik hier toch dagelijks rondhang :slight_smile:

1 like