De zoektocht naar digitaal-ideaal is nog steeds gaande, maar zoals bij elk doel is de weg ernaar toe het leukste
Zo ook nu, want tijdens het zoeken stuitte ik op de Casio Lineage, om precies te zijn model LCW-M100DSE-2AER.
Casio heeft vele uiteenlopende modellen, van de goedkope “blikachtige” horloges, tot de robuuste Pro Treks en uiteraard G-Shocks. Toen ik deze zag op de bekende promo-plaatjes, ging mijn eerste gedachte toch naar het goedkope, echter niets bleek minder waar
De verrassing begon bij het openen van de doos, geen blikachtige verschijning, geen lichtgewicht vouwwerk, maar een solide tot-in-de-puntjes afgewerkte klok
Dat het een maatje meer in kwaliteit is merk je in de details. Ten eerste saffierglas, ten tweede de massieve band, met een mooi afgeronde sluiting zonder scherpe randen, waarbij de (welliswaar gevouwen) endlinks van dik materiaal zijn (even samenknijpen zoals je bij de meeste jubileebanden kunt doen, is er niet bij).
De wijzerplaat voorzien van een mooi relief, met opgelegde indices voorzien van goede lume (tu), een fel LED licht die alles verlicht en als topper een Multiband 6 radiografisch ontvanger.
Met name dit laatste verbaasde me. Normaal gesproken moet ik bij de meeste horloges toch even naar het raam lopen voor het beste ontvangst. Bij deze had ik in het midden van het huis (tussen de dikke betonmuren) binnen een minuut het “get” signaal dat ie al klaar met ontvangst ::o
Dat ziet er inderdaad goed uit, Marco! :~
Ik ben zelf ook in blijde verwachting van een Casio (een EQS-500DB-1A1), dus nu ben ik al helemáál benieuwd (en ongeduldig!!)! X(
Deze lijkt op de Casio WVA460DSE-1AVER die ik een half jaar geleden scoorde. Zelfde specs, wijzerplaat zonder cijfers, wijzers pietsje anders. Gefeliciteerd…iedereen vindt hem mooi. Mijn zoon kreeg hem en hij is er nog steeds blij mee.
Vergeet niet dat je ook geen batterijtjes meer nodig hebt
Niet mis! Ik vind 't alleen ook jammer van de afgekapte 6.
Is ie 40mm? Ik ben ook nog steeds op zoek naar een leuke Ana-Digi van Casio met Tough Solar, MultiBand 6, en ook makkelijk met bandjes wisselen. Ik zoek iets casual sportives, maar deze vond ik iets te sportief.
Helaas vind ik 't groene weer niet mooi. En voor een kleine duizend euro wil ik geen consessies doen bij een Casio. Het is het bij alle 3 telkens net niet.
Deze lijkt op de Casio WVA460DSE-1AVER die ik een
half jaar geleden scoorde. Zelfde specs,
wijzerplaat zonder cijfers, wijzers pietsje
anders. Gefeliciteerd…iedereen vindt hem mooi.
Mijn zoon kreeg hem en hij is er nog steeds blij
mee.
Alleen heeft dat type alleen ontvangst in Europa en die van Marco in de hele wereld.
Vergeet niet dat je ook geen batterijtjes meer
nodig hebt
Niet mis! Ik vind 't alleen ook jammer van de
afgekapte 6.
Is ie 40mm? Ik ben ook nog steeds op zoek naar een
leuke Ana-Digi van Casio met Tough Solar,
MultiBand 6, en ook makkelijk met bandjes
wisselen. Ik zoek iets casual sportives, maar deze
vond ik iets te sportief.
Helaas vind ik 't groene weer niet mooi. En voor
een kleine duizend euro wil ik geen consessies
doen bij een Casio. Het is het bij alle 3 telkens
net niet.
Hier is het door mij genoemde broertje van Marco’s Casio:
De rest van de wereld zie je alleen tijdens een vacantie. In die tijd zal het als kwartshorloge wel voldoende bij de tijd blijven…
van harte, leuke klok en mooie foto’s en een hele mooie draagbare maat (tu)
ook al is het een onderdeel van de zoektocht zou ik dit horloge even de tijd geven
Hier is het door mij genoemde broertje van Marco’s
Casio:
De rest van de wereld zie je alleen tijdens een
vacantie. In die tijd zal het als kwartshorloge
wel voldoende bij de tijd blijven… http://i909.photobucket.com/albums/ac294/taaiewill
em/Casio-2-1.jpg
Staat em goed! Zoiets wil ik juist. Lekker op vakantie casual sportief met een zulu band erop. En als 't even iets netter moet, z’n stalen band mee.