Casio Marine Gear AMW710 nog nooit hier gezien

Klopt het dat niemand een exemplaar heeft. Ik vind dit model al een hele tijd leuk. Hij is voor rond de 50 euro wel te krijgen. Ik zit te twijfelen of ik een stalen of rubberen band zou nemen. Ik neig meer naar rubber. Is prettiger als het zonnetje schijnt. Een hele mooie ana-digi met prettige functies. Heeft iemand er één? Zou je gaan voor staal of rubber?

Rubber vind ik beter staan. Leuke vakantieklok wel.

Ontzettend leuk klokje voor weinig geld.
Ik zou zeker voor rubber gaan.

Heb deze (middelste)

Groetjes Martin.

Niet verkeerd, weet niet waarom maar doet me een beetje denken aan Ulysse Nardin (tu)

Helemaal Casio: veel horloge voor weinig geld. Leuke klok! (tu) Ik zou sowieso kiezen voor rubber.

ben ik dan de enige staalfreak? Bandje erbij en wisselen als het kan!

Ik vind het een heel gaaf horloge! Is iemand die 'm hier in NL (al) verkoopt? Ik denk dat het een mooie aanvulling in Rolbs collectie zou zijn! En voor dat bedrag zal hij er ook wel een stelletje kunnen verkopen aan mede-forummers.

Menno

frenk Schreef:

ben ik dan de enige staalfreak? Bandje erbij en
wisselen als het kan!

Nee hoor! Ik vind de rondingen van de stalen wel mooi. Bovendien laten die rubberen met van die inkepingen bij de bandaanzet, rode plekken achter op m’n pols.

thieuster Schreef:

Ik vind het een heel gaaf horloge! Is iemand die
’m hier in NL (al) verkoopt? Ik denk dat het een
mooie aanvulling in Rolbs collectie zou zijn! En
voor dat bedrag zal hij er ook wel een stelletje
kunnen verkopen aan mede-forummers.

Menno

Rob is toch echt de Seiko man dacht ik. Maar er zijn inderdaad hele mooie Casio modellen in Azie en de US die het hier heel goed zouden doen.

Rob doet volgens mij idd Seiko en Tissot.

Zonde.

Een “marine” horloge en dan die relatief beperkte waterdichtheid.
Had lekker 200 m moeten zijn…

hark Schreef:

Zonde.

Een “marine” horloge en dan die relatief beperkte
waterdichtheid.

De Marine lijn bestaat ook uit horloges die gemaakt zijn voor watersporten zoals zeilen, surfen en waterskieen. 100m is dus ruim voldoende in dit geval. Wanneer je dezelfde module in een duiker wil hebben moet je het model van martin11383 kopen die hij hierboven poste. Die is 200m. en zeg nu eens eerlijk. Kom jij dieper dan 30m?

Op 30 mtr diepte een armbeweging maken zorgt voor meer druk dan 3 atm. Waarschijnlijk ook nog geen 10 atm, maar better safe than sorry (wat sowieso een goede uitgangspositie is bij duiken).

Daar zou een oranje rubber band mooi op staan, leuk vakantiehorloge (net als je Timex vorig jaar, die heb ik voor mijn zoon gekocht)

dreski Schreef:

hark Schreef:

Zonde.

Een “marine” horloge en dan die relatief
beperkte
waterdichtheid.

De Marine lijn bestaat ook uit horloges die
gemaakt zijn voor watersporten zoals zeilen,
surfen en waterskieen. 100m is dus ruim voldoende
in dit geval. Wanneer je dezelfde module in een
duiker wil hebben moet je het model van
martin11383 kopen die hij hierboven poste. Die is
200m. en zeg nu eens eerlijk. Kom jij dieper dan
30m?

Ik ben gek op duikers. Alleen ik kom echt nooit dieper dan de badkuip!:smiley:

Mijn Omega PO is 600 meter waterdicht, ik denk dat ie nooit in zee terecht zou komen mij te veel zout in dat meer…en je bent toch zuinig op je klokken.

Maar die Casio’s zijn toch wel symphatieke klokken hoor!(tu) er zitten geweldige exemplaren tussen en van de prijzen die ze hanteren krijg je toch in verhouding een bIg Smile op je face:D

Een zwarte band vind ik er mooier uitzien, maar rubber zit bij mij voor geen meter. Doet pijn aan mijn polsen, vooral door die ribbels. Ik zou kiezen voor een aftermarket carbon bandje o.i.d. De vraag is alleen of je dat er netjes op krijgt, het is nogal een vreemde aansluiting op de kast.

Maar een heel mooi klokje, dat zeker. Goed voor strandvacanties enzo. Ik kan me herinneren van de Marlin dat ik het geheel wel een wat goedkope feel vond hebben, maarja, voor die prijs …

Paul.

Ik moet deze even in de wachtkamer zetten. Gisteren een AMW320 gekocht van ewatch. Dit model zocht ik al een tijd en is een echte klassieker. Binnenkort een kleine review.

De AMW320 is inderdaad zo’n Casio-klassieker. Die heb ik ook en ik ben er blij mee! :slight_smile: