Casio Melody : vintage met muziek

Ik heb niet al te veel vintage LCDs hier gezien.
Dus wil ik graag een deel van mijn verzameling presenteren:

Casio Melody van jaren 1980.

Deze spelen niet alleen klassiekers maar ook hits uit de jaren 1980.
Het Standaard model heeft een liedje per weekdag, betere ook een verjaardag liedje (happy birthday op het gewenste datum) plus jingle bells op het 25.12. Die deluxe versie heeft 4 liedjes per weekdag, dus 28 in totaal.

Het meest voorkomende model is van plastic, grijs, zwart, beige of blauw. Maar er zijn ook modellen van metaal in kleuren goud en zilver.

Die horloges zijn niet groot met een brede van ca. 40 mm. Achter die “ventilatiegleuf” zit de luidspreker: Hifi stereo kun je daar niet verwachten.

Behalve muziek hebben deze horloges alleen nog licht en misschien een stopfunctie.

Hier enkele modellen van dit horloge:
M14 met module 677
speelt o.a. maandag Flashdance, dinsdag Ebony and Ivory, zaterdag I just called to say I love you.

Handleiding

Klassieker M52 module 407 en H108 module 82

Alle twee spelen happy birthday op een datum van keuze en op 25.12. Jingle Bells. Per weekdag is er een melodie, bijv. Kalinka op vrijdag bij H108.

Handleiding

Proefje van de muziek
http://www.digitalwatchlibrary.com/DWL/1work/casio-h108/

Hetzelfde horloge in een luxere kast van metaal met diezelfde uitrusting:
M-321 module 82

Hier een japanse versie, met japanse volksliederen

En nu voor de koningin:
M301 module 472: 4x7=28 liedjes !

Handleiding 1

Handleiding 2

Addendum:
Er zijn niet alleen Casio Melody horloges, maar ook calculatoren. Via die cijfers kan je die toonladder spele: Do Re Mi Fa Sol La Si Do

Melody 80

En VL-80 (met Vibrato !)

En nu nog het horloge van concurrentie Armitron : calculator, speel en piano bij elkaar !



Bedankt voor het lezen !

Jij ook bedankt voor deze post (tu)

mvg, Frans

Dit voegt wel een geheel nieuwe dimensie toe aan het verzamelen.
Leuk.

groets,
rombo

Leuk! (tu) Zo’n melody alarm Casio heb ik ook vroeger gehad; helaas in de loop der tijd zoek geraakt.

Aparte geinige verzameling zo.

cheers
Eric

Wat een ontzettend leuke invalshoek voor een verzameling (tu)

Bedankt voor deze interessante post.

Groeten,

Martin

Leuk dat je deze verzameling toont. Bedankt voor het kijkplezier.
Nooit geweten dat Casio zoveel muzikale varianten op de markt heeft gebracht.

Ik wist het wel: Horloges? Daar zit muziek in!

Leuke aparte verzameling, gefeliciteerd(tu)

Jeetje, ik kom praktisch nooit op dit gedeelte van 't forum, maar wat komen hier leuke dingen langs. Zoals deze melody klokjes. Geweldig!

Bedankt voor al die positieve reacties :slight_smile:

Het bemoedigt mij om ook mijn andere Casio gadget horloges hier te presenteren !

super geinig (tu)
ik kon het niet en erg leuk dat we ze zo een keer voorbij zien komen :slight_smile: