Op ebay had ik een tijdje geleden een band en bezel gescoord voor een DW6900. Mijn bedoeling was om een oude 6600 te kopen en deze te “restaureren”. De prijzen van een afgeragde dw6600 waren echter zo hoog dat ik dit de moeite niet waard vond. De onderdelen lagen maar in mijn lade en ik kreeg opeens het idee om er mee te gaan experimenteren. Ik nam als basis deze.

Hij is heel erg oranje en eigenlijk alleen voor koninginnedag en internationale voetbalwedstrijden geschikt. Daarom heb ik de bezel eerst even aangepast.

De letters zijn rood en deze heb ik met nagellak oranje gemaakt. Op de foto is dit niet helemaal goed te zien omdat ik moest flitsen maar neem van me aan ze zijn oranje.

Vervolgens moeten de 4 schroefjes die de bezel vasthouden worden verwijdederd. Deze moet je echt in een doosje doen want als je ze op een buro laat rollen ben je ze zo kwijt.

Wanneer de schroefjes eruit zijn kun je de bezel lospeuteren en ziet dat er zo uit.

Daarna de nieuwe bezel erop en de schroefjes weer vastdraaien.

Vervolgens een nieuwe band aanzetten en voila…Erg leuk om te doen en voor iemand met twee linker handen is het resultaat erg goed geworden.

Overigens vind ik hem met de oranje band en zwarte bezel ook wel mooi. Ik denk dat ik de zwarte band er weer af ga halen.
Ik vind die met de oranje band en zwarte bezel ook beter (tu)
Gr. Thomas
Knap gedaan ziet er goed uit(tu)
Ziet er leuk uit. Misschien de band zonder gesp zwart laten en de andere wel oranje - of wordt het dan erg druk.
Mooi gedaan hoor (tu)! Ben alleen benieuwd hoe lang nagellak goed blijft? Daar heb ik niet zo veel verstand van. Ik weet alleen dat vrouwen het bijna elke week opnieuw op moeten smeren. Of is dat omdat ze de kleur dan zat zijn:S. Ik gebruik altijd van die verf van Revell voor dat soort klusjes. Die verf voor modelbouwdingen.
Maar hij is zeker wel mooi geworden, en ook ik zou de oranje band houden!
Groeten
Tommaat Schreef:
Mooi gedaan hoor (tu)! Ben alleen benieuwd hoe
lang nagellak goed blijft? Daar heb ik niet zo
veel verstand van. Ik weet alleen dat vrouwen het
bijna elke week opnieuw op moeten smeren. Of is
dat omdat ze de kleur dan zat zijn:S. Ik gebruik
altijd van die verf van Revell voor dat soort
klusjes. Die verf voor modelbouwdingen.
Maar hij is zeker wel mooi geworden, en ook ik zou
de oranje band houden!Groeten
Die lak blijft prima zitten hoor. Het slijt niet makkelijk omdat het verzonken ligt. En anders lak ik hem weer opnieuw. 
Mijn beste,
Leuk gedaan Andre!!
Zo zie je maar dat je met een paar wijzigingen wederom een nieuwe aanwinst hebt verworven.
Orologio Signaturis Temporis.B)-
Mooi gedaan Dreski!!(tu) Ik hou zelf wel van geheel oranje, vandaar ik met Kerst een GXW-56 krijg. Maar dat modden met nagellak is een idee om een unieke meer individuele uitstraling te krijgen. O ja, met de oranje band en de gemodde bezel, vind ik hem onweerstaanbaar gaaf.
Groet, René
dreski Schreef:
Die lak blijft prima zitten hoor. Het slijt niet
makkelijk omdat het verzonken ligt. En anders lak
ik hem weer opnieuw.
Leuk om te weten! Genoeg nagellak binnen handbereik:D, dus ga ik daar ook maar is mee spelen (tu)
Allebei de uitvoeringen uiterst geslaagd, gewoon regelmatig wisselen, elke keer weer een ander horloge en zo ben je steeds weer even bezig, schept een band en houd je van de straat.
Ziet er goed uit!!
Altijd leuk om te zien hoe creatief mensen zijn. 
Zeer geslaagde mod (tu)
Mooi hoor,ik wist niet dat jij zo handig was, wanneer begin je een klusbedrijf
groet
Lex
Die dekselse Dreski toch.Heeft onvermoede talenten.
Hahaha bedankt voor alle reakties. Ik waande me gisteren zowaar eventjes een horlogemaker. Ik heb zelfs even stiekem een oogloupe gebruikt. 
Ach dit werk kun je zelfs een aap leren. En het valt totaal in het niet bij de kunsten van freddy en Morse. Maar ik heb er net zo veel lol aan beleefd. 
Echt heel mooi gedaan, je creatieve kant is goed tot uiting gekomen. Het ziet er zeer goed uit. Daarnaast is-ie mooi met die oranje band, maar zoals al gezegd werd, gewoon lekker afwisselen!
Plezier ermee en ik hoop dat het inspireert tot meer mods 
Creatief met G-shock! Oranje boven, altijd goed natuurlijk :~
ziet er weer erg goed uit, je bent met de bezel zelfs verder gegaan dan ik heb (had hij is weer terug naar geheel oranje) … mooi werk (tu)
een mooi stukje huisvlijt, veel draagplezier met deze hernieuwde samenstelling(tu)
Al die stoere mannen die nu met de tong uit de mond hun Casio zitten te lakken. HET MOET NIET GEKKER WORDEN HIER!