Casio MVD102 Iemand?

Hallo luitjes,

Via PB heb ik al een mailtje gestuurd naar iemand waarvan ik denk dat die er eentje heeft maar misschien zijn er meer bezitters of iemand nog een leuk alternatief.

Ik zou een eenvoudige duiker, quartz geen probleem en ik vinde de Casio MDV102 erg mooi maar ben bang dat deze aan de forse kant is voor mijn polsen.

Weet iemand de afstand van lugtip tot lugtip?

Alternatieve modellen in deze stijl zijn ook welkom!

Dat een stalen band dus de voorkeur heeft…

Dit is een alternatief. Volgens mij dezelfde kastmaat maar zonder led en ledknop.

Die MVD is een prachtige klok! Heb 'm zelf gehad en ik weet dat dat elkaar tegenspreekt :wink: Had destijds teveel horloges in hetzelfde genre dus er moest een paar wijken…

Mooi afgewerkt, leuk speeltje in de vorm van de verlichting, wijzertjes netjes uitgelijnd, leuke, goed sluitende duikring met 120 clicks etc.

Nadeel van het ding is de band: hard, stug en prikt soms op vervelende plekken in de pols.
Oplossing hiervoor is de band even 20 à 30 minuten in water koken waardoor 'ie soepeler wordt en mogelijk een paar ribbels aan de binnenkant van de band afschuren ==> dit heeft (vrijwel) geen effect op de duurzaamheid aangezien het rubber dik genoeg is.

Het genoemde alternatief (no flame!) heb ik wel eens in handen gehad en voelt beduidend meer ‘budget’ aan.

Let wel: de MVD is ook leverbaar geweest met metalen band, maar deze is nu bijzonder moeilijk verkrijgbaar.

Ik heb hem ook gehad, lug-lug afstand was volgens mij iets van 48mm echer door de bandaanzet buigt die niet recht naar beneden maar loopt nog wat van de lugs af waardoor ik mijn hele wijsvinger tussen pols en horloge kon doen, te groot dus (polsomtrek is plusminus 15,5/16 cm).
Ik heb er nog een citizen duikband opgezet, kon goed maar de klok zat toch niet lekker, uiteindelijk verkocht.

lug-lug is inderdaad iets van 48/49mm. (Niet zelf op gemeten, maar zoiets kon ik mij nog herinneren van dat ik hem kocht.)

Heb hem zelf met stalen band, maar draag hem echt nooit. Komt eigenlijk omdat ik toch liever een automaat draag. :smiley:

pb met vraagje verzonden

Mijn polsomtrek is nog geen 17cm. Valt prima.Ik kan er geen vinger tussen krijgen. Voor dit geld heb je een leuk klokje. Ik gebruik het als ik op stap ga of voor de vakantie.

Hij is onderweg… ikke nieuwsgierig!!!