Casio Oceanus EU verkrijgbaar?

Gewoon koppelen via Bluetooth aan je telefoon, altijd de juiste tijd. Nooit een afwijking dan.

En secondenwijzer die exact op de indices tikt, topklok!

3 likes

Ja. Ze zijn mij iets te groot, maar als je van een sportief horloge houdt zijn ze perfect.

Ik vraag me zelfs af hoe ze in godsnaam die afwerking zo hebben gekregen voor dat geld. Het zijn echt mooie horloges, zowel de 100 als 200 versie. De witte is trouwens ook de bom.

3 likes

Kreeg nog een nieuwjaarswens dit jaar van Magi, hij gaf aan binnenkort weer online te gaan. Je kunt hem inderdaad best een email sturen.

2 likes

over de 200 kan ik niet meepraten maar de 100 bezit ik wel en moet zeggen dat het een excellent horloge is en zoals …

…zegt kan ik dit enkel beamen :ok_hand:

3 likes

Had ik gedaan, thnx

1 like

En wat vind je van de band en sluiting ?

Ik heb de t200, en wat mij betreft een absolute aanrader. Deze kan onder een trui, overhemd of t-shirt.

Je hoeft je geen zorgen te maken over de tijd synchronisatie, dat werkt prima, ook via de app.

De bracelet is goed maar niet uitstekend. de vouwsluiting heeft wat scherpe randjes. Als ik mijn zoon uit bed til klaagt hij er wel eens over. In de reviews op het internet wordt er ook eea over de bracelet opgemerkt maar ik stoor me niet zo aan die punten. Bovendien kan je er ook gewoon andere banden op zetten. Dat maakt dat je gevoelsmatig telkens weer een ander horloge draagt.

Zelf heb ik smalle polsjes (16,5) maar die kunnen dit horloge prima hebben.

Prima prijs/kwaliteit verhouding en niet voor niets 1 van de forum favorieten.

4 likes

Ik heb ook een Oceanus bij SoloJapan aangeschaft. Een volgende zou ik ook weer bij hem bestellen.

Heb er nu drie en ze bevallen nog steeds heel goed. Zeker een aanrader.

Ik draag ze ook liever niet op de originele band. Wissel regelmatig de bandjes.

7 likes

Ik heb de witte. Heel mooi afgewerkt en comfortabel horloge. Hoe de wijzers exact de indices raken is geweldig. Hij is ook handig voor reizen door de makkelijk in te stellen tijdverschillen.
Ik sync hem met de iPhone via de app, gaat volledig automatisch en werkt perfect.
Als ik hem niet draag, gewoon in het donker wegleggen, dan gaat hij na een week in sleepmode. Wil je hem weer dragen, is hij in no-time weer bij de tijd.

5 likes

De mijne (met de witte plaat) heb ik bij watches111.com in Spanje gekocht. Geen gedoe met importeren, snelle en correcte levering.
Weet niet of hij ze nu nog heeft.

2 likes

Die witte is inderdaad erg mooi, staat niet bij watches111 op de site

Oh wat leuk Tsuyosa, ben er ook eind vorig jaar op gestuit, weet niet preces hoe, denk in mijn Google feed… gelijk op zoek gegaan en vrij snel (22 december) bij Shopping in Japan besteld (318 euro incl.verzekerde verzending), mocht je in Japan bestellen moet je ook rekenen op ca. 25% invoerrechten/dhl admin.kosten (kwamen bij mij op nog eens 80 euro bij). Het horloge lag 27/12 bij de DHL shop! Eerst wat fotos en dan mijn ervaring(en)

• Synchronisatie via app is geen enkel probleem (doet ie vanzelf op vaste tijden), bij de app installatie moet je wel heel veel accepteren, Atoom klok verbinding is mij nog niet gelukt, we vallen in NL binnen bereik, maar eerdere ervaringen met atoomklok zijn navenant gelijk, moeilijk, moeilijk, ben benieuwd naar andere ervaringen.
  • Originele bandje is niks mis mee (mooie combi: kast en band sluiten goed op elkaar aan én zijn er hele en halve schakels voor de perfecte pasvorm) , wel een gedoe om het op maat te krijgen, (als je weet hoe het moet is het een fluitje van een cent), maar had een blauw Hirsch bandje liggen en vond het er goed bij passen,
  • 41mm, het is maar net wat je gewend bent, ik vind hem prettig dragen op mijn ca.17mm pols, maatje kleiner zou ook wel mooi zijn geweest, maar storen doet het zeker niet
  • 1 ding(etje): opladen, winter in NL is daar niet ideaal voor, al heeft mooie weer van de laatste paar dagen heeft wel geholpen, maar nog verre van optimaal

Al met al heel mooi horloge, prachtige zwevende indices, goede afwerking , ik hoop dat we er meer zullen zien, sukses met je keuze!

7 likes

Nu bij de oosterburen.
https://uhrforum.de/threads/casio-oceanus-ocw-t200s-1ajf-funk-solar-bluetooth-jdm.590576/

Ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is, maar dit is echt een top horloge voor het geld.

Een tijdje terug zocht ik naar een goede alleskunner voor mijn vader en zijn we ook op de t200 uitgekomen → Horloge voor mijn vader
Net iets te groot voor mij, anders had ik er zelf ook eentje.

Heel goede afwerking. En als je hem regelmatig draagt, of in een doos met een raampje bewaard, dan heb je er geen omkijken meer naar.

1 like

@Tsuyosa er staat er nu één in het blauwe gedeelte:

2 likes

Die had ik hem al aangeboden maar we zaten nogal uit elkaar qua prijs :wink:

2 likes

Er is net eentje in het blauwe gedeelte gekomen van @Tsuyosa.

3 likes