Ik heb deze gehad. Het is een echte topper, ongelooflijk mooi voor het geld en interessante techniek. Ik heb het horloge verkocht omdat het te zwaar was voor mij. Gewoon in Japan gekocht via Chrono24 en binnen een week in huis.
Leuke horloges met een erg goede afwerking! Ik vond de band alleen niets, vooral de sluiting. En ik kon niet goed wennen aan het atomic uurwerk. Elke ochtend kijken of ie signaal had gehad, soms wel en soms niet. Geef mij maar een haq.
Bedankt voor het delen van je ervaring, band en sluiting neem ik mee in mijn overweging. Elke ochtend wel of niet signaal krijgen is echt niks voor mij
Hangt sterk af van je locatie. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met de Oceanus (mijn exemplaar is wel een 100-1AJF), synchroniseert feilloos. De band zelf vind ik overigens prima op mijn exemplaar, de sluiting is wat eenvoudig en ontbreekt wat fijnafstelling inderdaad.
Wel of geen signaal maakt niet zo veel uit. Hij loopt uit zichzelf nouwkeurig zat. Dan pikt ie af en toe een signaal op om zichzelf te corrigeren of doet dat via bluetooth.
Ik vind het een top horloge! Op staal, leer of rubber allemaal prima!
Ideaal horloge voor vakantie. Kan alles.
Je kunt Magi van Solojapan een bericht sturen, heb ik zelf hele goede ervaringen mee. Of wellicht via watches111. Beide leveren vanuit EU, geen gedoe met achteraf extra kosten.
Dacht dat je bang was voor een grote afwijking zonder radio signaal.
Maar je hebt veel automaten in je verzameling en die hebben per definitie een grotere afwijking per dag dan welke kwarts dan ook.
Af en toe een synchronisatie missen is dus geen probleem.