Casio Oceanus Series Welke Casio draag jij vandaag om je pols?

Het hoogste segment van Casio is de Oceanus serie. Helaas zijn deze sinds enige tijd enkel nog in Japan verkrijgbaar en is de Oceanus in andere delen van de wereld vervangen door de Edifice serie. Ik vind de Oceanus bijzondere en mooie horloge’s en ik heb er nu twee van, waarvan ik er één draag (de stalen met mineraalglas) en de andere zwarte OCW S100 niet omdat ik er zuinig op ben en hem weer wil verkopen om door te sparen.
Casio Oceanus OCW-130 Solar Wave Ceptor staal met mineraal glas
Casio Oceanus OCW-S100B de prachtige zwarte titaniumversie met saffierglas
Welke draag jij? Ben benieuwd naar foto’s daarvan real life om de pols!


3 likes

Mooie horloges. Ik heb wel even je titel aangepast en er nog even Casio bijgezet. Er zullen er niet veel van zijn van de Oceanus denk ik. Al is het wel een serie die denk ik toch best wat meer aandacht kan hebben.

1 like

Deze heb ik sinds kort, fantastische vakantie klok!

5 likes

Bedankt en het is inderdaad een serie die de aandacht verdiend vooral de latere modellen die zijn echt hi end.
Uniek zijn ook de hybride Casio Oceanus horloges die zowel radiografisch als via GPS met de juiste tijd kunnen synchroniseren.

Das een hele mooi. Heeft dit weekend via een NA topic wel mijn aandacht getrokken.

Mooi horloge Rayput :wink:
Bedankt voor de foto!

Het is inderdaad een heel mooi juweeltje

Ook een mooi horloge, is die qua techniek identiek aan die OCW-S100?

Het is eigenlijk dezelfde als die van u maar grijs titanium!

De OCW-130 is al een ouder model en ontvangt enkel de signalen uit Duitsland en Engeland in tegenstelling tot OCW-S100 die een multiband 6 is. Verder heeft de OCW-S100 een uurwerk (z.g.n. tough movement) dat de wijzers zelf kalibreert en dat heeft de oude OCW-130 ook niet. De OCW-S100 is veruit de veel betere.

Inderdaad hetzelfde enkel zijn er wat details verschillend waaronder de datum, die bij uw horloge als zwarte cijfers op witte achtergrond worden weergegeven en bij mijn horloge als witte cijfers op een zwarte achtergrond.

Ja, die had ik ook nog graag wit op zwarte achtergrond gezien , dan was ie perfekt!

Ja jammer is dat en ik had graag de blauwe accenten op o.a. de secondewijzer gehad!

Aan de andere kant heeft het ook wel iets bij de zwarte versie dat alles enkel zwart-wit is. Dat is ook wel weer stijlvol.

Zo is dat!

1 like

Ik heb de OC 101, de OC 105 en de OC 502

Het zijn mooie horloge’s! Bedankt voor het delen. Ben je nog van plan om een nieuwe oceanus erbij te nemen?

1 like

Top! Deze had ik willen kopen maar dan de blauwe uitvoering. Helaas werd er zo veel op geboden dat ik moest afhaken :neutral_face: