En de achterkant is ook mooier… ![]()
Ohja ![]()
En de 106 kan ook op het lijstje ![]()
Dat dacht ik ook maar dat is niet gelukt ![]()
Mijn Casio verzameling groeit gestaag. Er zijn zo vreselijk veel modellen. Er moeten keuzes worden gemaakt. Vandaag: de AQ-S8xx serie. Volgens mij zijn er drie modellen?
AQ-S800
AQ-S810
AQ-S820
Misschien zijn er meer? Maar! En! Dus! Welke is de beste? Of de mooiste? Ikzelf neig naar de 820.
- Geen van allen. Ga nou maar echte horloges verzamelen jonguh!
- 800 de OG. Is altijd de beste.
- 810! Kijk dan!
- 820.wat een feest voor het oog.
- Allemaal natuurlijk. Je weet ook wel dat het daar op gaat uitdraaien.
De 820 is wat minder “druk” qua prikkels dan de andere. En ik ben niet zo’n fan van asymmetrische LCD schermen.
Succes met kiezen! (en kijk uit met vuurwerk vanavond
)
Geen geld meer voor vuurwerk ![]()
Ik heb vandaag m’n filmcollectie nog uitgebreid…
Een SFX-10 gevonden in perfecte staat…
Bruce Willis droeg hem in “The Jackal”
Gekocht als niet werkend ![]()
Wel wat moeten opzoeken, want kreeg hem eerst ook niet aan de praat…
Maar uiteindelijk BAM ![]()
Heel blij mee…
Gaaf ding! ![]()
Wanneer gaat het museum nou eens open? ![]()
Waarschijnlijk hebben we niet eens genoeg aan een dagkaart… ![]()
Waaaat? Ik ben wel benieuwd naar die verzameling. Waar ik ook benieuwd naar ben: waarom is Casio zo populair in popcultuur, films, muzikanten, politici en andere terroristen? Zit daar de marketing van Casio achter of is het zo gegroeid en krijgen celebs geen vergoeding voor het dragen van deze fantastische pareltjes?
Ik zag voor een paar dagen terug ineens deze Edifice EFK-100D voorbij komen.
Dit lijkt mij een mooi gelukte automaat.
Helaas is de maatvoering niet geheel mijn stihl: 39 mm, maar 50 mm lug to lug… ![]()
Helaas… naar heeft er al iemand ervaring mee?
Ben bezig met alles in een lijst te zetten ![]()
Maar duurt toch wel FF… Zit ongeveer in de helft denk ik…
Bwa toch wel hoor, heb enkel moeilijkheden om ze allemaal uit te stallen…
Zitten er enkele noodgedwongen in koffers te wachten ![]()
Zal binnenkort wel enkele foto’s posten…
Zit nog vanalles in m’n hoofd om ze mooi uit te stallen ![]()
Maar heb er wel enkele ja ![]()
Denk ik wel…
Er zijn er in elk geval al heel veel in films verschenen…
Mission impossible, Speed, Chappie, Back to the Future, Non Stop, American Sniper, Extraction, Stranger Things,enz…
Ik wil ook een aantal Casio’s uit films verzamelen. Ook de dubbele F-100 van Sigourney Ripley Weaver. Heb jij die ook? De uitdaging is dat de zwarte F-100 zeldzaam en belachelijk duur is. De glimmende A-100 is makkelijk te vinden en goedkoop. Dus ik kan vier dingen doen:
1 - Op zoek gaan naar twee originele F-100’s en een tweede hypotheek op mn huis nemen.
2 - Twee glimmende A-100’s kopen en me er bij neer leggen.
3 - Twee glimmende A-100’s kopen en die proberen zwart te spuiten.
4 - In plaats van A-100’s twee andere zwarte modellen met dezelfde afmetingen kopen.
Nou, over optie 3 kan ik online niks vinden? Heeft niemand dit geprobeerd? Misschien zelfs 3d printen? Ik zie mensen wonderen verrichten met oude horloges restaureren en repareren. Dan moet dit toch niet zo moeilijk zijn?
Ja plaag me maar. Ik heb net geleerd wat het verschil is tussen mdv-106 en 107. Plaatje van een vis en ongeveer €100,- Horlogemensen zijn gek, Casiomensen doubly so.
Vooral die middelste
Weet jij nog iemand die er één te koop heeft? ![]()