Casio Only. (Non G-Shock)

Moeten we dat nu nog uitleggen?

1 like

Volgens mij werkt het indexeren niet goed zolang het blauw op slot zit voor TL-0 en 1. De site blauwzoeken kan dan geen advertenties lezen volgens mij. Google indexeren kan er ook niet bij.
Op het blauw zit nu ook een slotje zoals bij Rolex, Verkoop archief en Off-Topic.

3 likes

Fijn dat je het nog even uitlegt.

1 like

Het gaat al weken nergens anders over op het HF met tig dezelfde soort topics en het stond ook nog heel duidelijk vermeld bij het inloggen:

Dat weet ik allemaal ook wel. Ik zeg toch nergens dat ik dat niet weet? Sterker nog, ik heb in het domme vragen draadje gevraagd hoe lang deze domme toestand nog blijft.

1 like

Iedereen kijkt in een glazen bol wat dat betreft. Hopelijk snel weer open voor TL-1. Soms duurt een jaar lang… ooit komt de grote TL-2 dag.

2 likes

7 likes

11 likes

8 likes

Spannend momentje, de nieuwe A500 even gedoopt in de wasbak. Geeft geen krimp.

Zit ik hier al jaren als een idioot geld uit te geven aan horloges met 100 en 200 WR rating…
Ik begin mij af te vragen waarom?

1 like

Net mijn A1000 staal met saffier glas en solid staal band binnengekregen. Erg tevreden mee!

13 likes

Hij is inderdaad mooi. Welk type is het exact? Ik zie op Bol en Amazon geen A1000 met exact deze stalen band die je niet vaak ziet op een Casio.

4 likes

Heel vet deze!

2 likes

Het is de A1000SP-7. Deze week was de release en ik denk binnen 5 minuten uitverkocht.

Hij is aan de prijs maar hij is het zeker waard in mijn optiek.

https://www.casio.com/nl/watches/casio/vintage/product.A1000SP-7/

2 likes

Gaaf ding en idd hard aan de prijs :sweat_smile: maar als ik hem zo zie snap ik wel dat je de trekker hebt overgehaald :+1:t2:

2 likes

Ja maar al die plastic Casio’s vind ik ook niet echt geweldig. In de jaren 80 was dat wel anders. Daarom vind de A1000 serie wel tof.

Zoveel leuke modellen met een leuk formaat en steeds weer resin aka plastic.

2 likes

Bedankt voor de info! :slightly_smiling_face: Duurder dan de “reguliere” Casio’s inderdaad. Maar da’s heel logisch in dit geval omdat deze (zoals gezegd) een volledig stalen kast en een niet-gevouwen stalen band heeft. Vooral die stalen kast is bijzonder!

Doet mij denken aan mijn eerste kwartshorloges uit begin jaren '80 toen ik nog op de basisschool zat (tot 1982).

Afhankelijk van hoe 'ie valt ga ik er wellicht voor speren. Ik heb een kleine pos en deze is groter dan de klassieke Casio’s.

[Edit] Oeps. De andere A1000 Casio’s waren bijna de helft v/d prijs van deze… Hmmmm. Zo duur kan die band toch niet zijn? :thinking:

De andere versies van de A1000 hebben ook mineraal glas ipv saffier.

Deze heeft ook dampdepositie effecten waardoor je een 3D effect krijgt met strepen boven de sumburst plaat.

Dus 100 euro meer voor de solid band en saffier valt nog mee denk ik.

Op de sluiting na is de band van PRX kwaliteit als ik ze naast elkaar hou. Vindt de casio zelfs net iets scherper afgewerkt.

2 likes

Wissel van de Seiko Rotocall naar de Casio A500.

4 likes

Bedankt voor de uitleg. Er is meer veranderd aan het basis ontwerp dan ik dacht.