Casio Only. (Non G-Shock)

Mooi zo met die band.

2 likes

5 likes

2 likes

5 likes

Nog snel even de MRW-200H uit de Casio doos gehaald. Met extra kompassie. Want ik krijg net bericht van de postbode dat mijn Pepsi Duro er aan komt. Dus of deze na vandaag nog draagtijd gaat krijgen? Het is ongelooflijk veel waar voor je geld zo’n MRW. Zien er strak uit, lopen extreem goed op tijd zonder radio of bluetooth of dat soort flauwekulletjes, en ze kosten niks! Ik lees hier vaak over ‘vakantie horloges’, ‘tool watches’ etc. Hou toch op. Een MRW is belachelijk goed en goedkoop. Maar! Dus! En! Over een uurtje heb ik een Duro. Met Pepsi en dolfijn. Het zal mij benieuwen wat daar nou beter aan is.

3 likes

Wacht maar tot je 'm in handen hebt… De Duro maakt op mij nog steeds indruk, dat je voor zo weinig geld zo’n mooie en leuke duiker om de pols hebt. Heb 'm toevallig vandaag om:

5 likes

NA! Alles conform de beschrijving. Dat kun je wel aan Japanse verkopers overlaten. Hij past nog niet, moet eerst even pielen met die extra schakels. Is niet de originele band, dikke kans dat ik die nog ga kopen bij de forumsponsor.
Is inderdaad heel iets anders dan voornoemde MRW. Zwaarder. Groter. Ja, mooier. Voorlopig zijn we weer blij.

9 likes

Ik wist wel dat je onder de indruk zou zijn. Veel plezier met deze mooie Duro met marlijn (ook op de achterzijde)!

1 like

Mogelijk mn eerste horloge, wat krasjes en beschadigingen maar still going strong.
En gewoon een leuk retro klokje voor dagelijks gebruik :slight_smile:

Ik twijfel nog over een Duro, vooral vanwege het formaat, maar voor de prijs is dat nog wel eens te proberen…

2 likes

Een bijna iconisch klokje horloge…

Ik draag mijn Duro op mijn 17,5 cm pols. Hij is groot maar door de korte meegebogen lugs valt het best mee. Je zult verrast zijn hoeveel horloge je krijgt voor je geld, Duro’s zijn echt degelijk en erg mooi.
Tip: koop de MDV106 bijvoorbeeld op Amazon dot com want die heeft een marlijn op de wijzerplaat en achterzijde. Zie de posts van bijvoorbeeld @Stinky en mij net hierboven…

1 like

De Duro is op dit moment van al mijn horloges mijn favoriet. Het is ook mijn meest recente aankoop dus dan is dat ook logisch.

1 like

Ah goede inderdaad, ik zie dat ze “lokaal” zonder komen. Bedankt voor de tip!

1 like

Er zit copyright op het marlijn logo dat alleen in de VS geldig is.

Graag gedaan!

1 like

Deze vind ik wel leuk. Vooral omdat de Duitse herder van mijn stiefzoon KITSUNE heet, wat Japans is voor vos.
De familie naam van mijn stiefzoon is Devos, vandaar.
Ik kan hem wel niet naar België laten versturen en ga nu eens een fysieke casiodealer in mijn streek aanspreken.

4 likes

4 likes

5 likes

Toch maar de A1000a 7EF besteld.
Iets groter dan verwacht maar wel netjes, met die gebrushte stalen kast.

10 likes

Casio’s zijn niet overdreven groot dus niet erg toch? Staal is top! Ik ben Casio fan maar met plastic kastjes heb ik niks.

1 like

Deze is 38mm, de 168 waar ik zo van hou is 2mm kleiner. Al is deze dan weer wat minder dik.

Op een slanke pols valt die 2 MM toch wel op - misschien kwestie van wennen?

Ik had echter ook wel een beetje een probleem met die chrome-shine op de resin case. Dan is dit wel aanzienlijk mooier. Bezel en lugs netjes horizontaal gebrusht, knap hoor!

2 likes

Goedenavond! Mag deze :arrow_down: hier ook?
Wel Casio, geen G-Shock :ok_hand:

Fijne avond!

11 likes