Mijn favoriete horloge. Een Casio Edifice EF-129, al ruim 9 jaar in bezit. Draagt heerlijk, heeft wel wat vochtvlekjes achter glas van eerste eigenaar. Nooit een probleem geweest, geeft ook wel karakter.
Het eerste half uur is de lumen van de Duro okay, daarna blijft er niet veel over. Net genoeg om ‘s-nachts een goede gok van de tijd te wagen. Maar ik koop ze niet voor de nacht .
Ondanks een paar leuke NA’s de afgelopen weken(Hamilton en Precista) werd het toch weer tijd voor deze heerlijke Duro:
Als twee druppels water met de mdv106 het enige verschil is de springende Merlijn.
Prachtige horloges, die Duro’s. Door mijn allergie voor krassen die van mij voorzien van een gebrusde RVS insert! Lekker strak
veel divers zie ik hier. ik heb meerdere casio’s maar nog geen diver eigenlijk
hier een van mijn Casio’s. Heb het metalen bandje wel meteen vervangen want dat was niets. het bandje wat er nu om zit is duurder dan het horloge zelf
Gezien de wijzers en de bezel dacht ik eerst aan een vroege jaren 90 Seiko of Citizen, niet direct Casio.
Ja, Het is vermoedelijk ook uit die tijd. Het is een JDM uitvoering.
Wel grappig dat Casio toen blijkbaar uurwerken inkocht.
Met diy strap in de inmiddels universeel bekende kleuren. Nog geen idee hoe ik het losse eind van deze band ga afwerken.
En door naar de volgende! Dit maal een flink stuk kleiner met een 40mm bezel. (Maar nog steeds een redelijke l2l van 50mm)
En deze als het zicht wat slechter wordt. Samen met de eerste bij lucardi gekocht met een 25% korting via de ING rentepunten bon 48 euro. Voor de twee
Super leuke Casio! Ongelooflijk voor dat geld.