Casio Only. (Non G-Shock)

Deze Casio is ook 50 jaar oud wel een ander model dan die nieuwe maar wel een Casiotron met nog het het originele boekje. En hij doet het nog steeds.

De prijs was destijds Fl.695,- ik had hem gekocht voor Fl.595,- toen behoorlijk veel geld.

12 likes

NWA : W-79
Nieuwe batterij :white_check_mark:
Nu ā€œglas/plasticā€ nog wat extra polijsten…

6 likes

Ja wordt dat nog redelijk netjes?

Met Ultra Clean tandpasta voor het beste resultaat.

Om 9:02 een email dat de Casiotron te koop is en om 9:05 uitverkocht. Maar eerlijk is eerlijk, ik ga hier geen €499 voor uitgeven, hoe leuk ik het horloge en het merk Casio ook vind.

2 likes

Inderdaad! Had me ook ingeschreven als Casio member, alleen on hem direct als uitverkocht te zien. Terwijl ik toch echt op de’ reserveer nu’ knop heb gedrukt.

Komt niet verkeerd uit, die dikte en 50M er waren een twijfel punt. Maar toch vind ik dit soort limited editions nooit echt leuk, ik grijp er altijd net naast. Terwijl er altijd genoeg scalpers blijken te zijn met meer geluk, die ze voor een paar honderd meer op mp knallen. Jammer.

Dan maar hopen dat ze een rode variant uitbrengen in reguliere productie.

9 likes

9 likes

Heel toffe vintage Casio! Alleen… die datum? :thinking:

Hier ook een mailtje en gelijk al uitverkocht.

Hoop dat ze hem ook als een niet limited gaan verkopen zodat hij wat betaalbaarder gaat worden.
Wie weet, we wachten het af.

1 like

Heb hem al besteld… :grinning:

1 like

Oh wat tof! Heel benieuwd!

Hoop van wel… Doe dit altijd met polywatch, en heel veel geduld :laughing:

1 like

Zo, met het weekend voor de boeg ploft er toch een leuk pakketje op de mat (nou ja ik kreeg hem van de bezorger, maar goed!).

Ik heb in het verleden al de Casio Oceanus S100 gehad
plaatje voor de sfeer
image

Heel fijn horloge, maar toch te simpel. Ik ergerde mij aan het ā€˜tough mvt’ en ik ben minder fan van blauw. Echter is de afwerking natuurlijk goed en daarom bleef ik (na verkoop van deze oceanus) toch kijken naar een volgende oceanus.

Ik ben zoiezo fan van solar en multiband 6. Daarbij vind ik het ook leuk om een dag aanduiding met wijzers te hebben (en stopwatch en timers, iets wat ik ook waardeer bij mijn g-shocks).

Zo keek ik naar 2 modellen:

image
OCW-T2600JB

en

OCW-T6000

Zoals te zien, beide in het zwart. Dat leek mij ook eens leuk. Echter zijn de prijzen niet mals, zeker als je ze niet in de buurt kan passen. Dit soort bedragen vind ik al heftig (1000euro +) en dan ook nog ongezien bestellen, dat is niet aan mij besteedt.

Niets vemoedend ineens schiet het volgende model gewoon op marktplaats voorbij:

image

Solar, MB6, veel wijzers. Geen titanium, ach

Voor een prikkie toch de look (en een beetje de feel) proberen.

Dus nu gaan we hier lekker het weekend mee in en heb ik nog wat centen over voor een biertje! :beers:
Cheers en goed weekend!

6 likes

Ja dat is het enige dat misstaat naar mijn mening. Verder vind ik het een prachtige Casio met een hoog afwerking niveau.

Copyright Greg Anderson.

https://javys.biz/casio/series_new.php?series_id=DR0013&launch_date_Mon2=2008-07&DisplayType=List
Heel veel Marlins. :+1:

2 likes

13 likes

Die van jou lijkt wel goud… (zie hierboven)

Haha! Dat klopt! Het is een goud kleurige A1000…

Maar bleekgoud of goud goud?

De mijne is erg bleek en veel minder goud dan de renders

Wat ik op Youtube heb gezien is ook bleek

6 likes

De A1000 is inderdaad minder ā€œheelā€ goud. Maar als je hem draagt zal niemand zeggen dat het zilver is wat op foto’s soms wel lijkt…

3 likes