Afgelopen weekend ben ik een beetje aan het knutselen gegaan met de Casio’s die het en der nog in huis lagen. Het was rond 21:30, mijn vrouw wilde graag naar bed en ik moest tot in iedergeval 23u wachten om onze zoon de laatste fles te geven voor de nacht. Dus even overal een batterij in om te kijken of ze nog werkten maar daar was het even bij gebleven vanwege de tijd, inmiddels was het 23:45u dus zoontje de fles gegeven en naar bed.
Zodra ik de tijd van deze twee wil veranderen slaat de w91 op hol en de andere gaat enkele minuten uit .
Kan dit aan de batterij liggen? De W91 werkte nog alleen weet ik niet wanneer deze batterij vervangen is. De andere heb ik vervangen alleen lag deze los in mijn batterij bakje, ik ben er dus niet 100% zeker van dat deze goed is.
Ik kan natuurlijk nieuwe batterijen halen maar wellicht heeft iemand alvast een antwoord…
Het was mijn bedoeling om vandaag batterijen op te halen maar andere dingen liepen uit helaas. Of het aan de batterij ligt kan ik vandaag dus nog niet uitsluiten. Misschien zijn er vanavond wat Casio techneuten aanwezig die wellicht al een antwoord hebben.
Beste,
Vaak zit er een AC punt in het horloge.
Achterdeksel eraf en even goed zoeken.
De AC verbinden met plus van de batterij.
Enkele modellen hebben ook een goudkleurig veertje welke uit het uurwerk steekt en contact maakt met de achterdeksel.’
Succes met het sleutelen.’
Jan.
Het AC punt moet bij sommige idd contact maken met de - maar dit is na vervangen van de batterij. In dit geval zijn beide dus al werkend, behalve de W91 omdat ik de batterij er even weer uitgehaald heb.
Het gaat er dus om dat er iets mis gaat op het moment dat ik de tijd goed wil instellen. Zal een AC reset dit oplossen?