Casio Radio Controlled / Wave Ceptor. Ervaringen?

Hallo,

Ik ben aan het kijken naar een Wave Ceptor. Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg Jeroen

Ik heb ervaring met dit model, feitelijk iedere dag in gebruik om andere horloges mee te ijken of in te stellen,
mooie backlight, de knopjes zijn wat lastig te vinden,
d.w.z. je drukt er wel eens naast, de batterij gaat inmiddels bijna 3 jaar mee, en geen idee hoelang nog :relaxed:
Ik zou hem niet als dailybeater gebruiken, ik zou daarvoor eens kijken bij een waveceptor met zonnecellen en een metalen kast.

grt. Gerard

Werkt op zich prima!
Alleen na een batterijwissel is het altijd even in het boekje kijken “hoe het ook al weer werkt”…
Ik heb 1x met de hand de wijzers uit moeten lijnen, maar verder werkt het feilloos!

1 like

Zoek hier maar eens op G shock etc. Prima techniek en betrouwbare tijdsweergave, zeker in combinatie met Solar een aanrader

Ik dacht aan zoiets.

Persoonlijk lijkt deze me de beste / mooiste.

LCW-M180D-1AER

lekker overzichtelijk / clean en verder alle functies zoals stopwatch / alarm in het LCD scherm.

Heb de 640 ongeveer 2 jaar geleden als verjaardagscadeau aan mijn vader gegeven. Hij is er nog iedere dag dolblij mee. Nog geen klachten over gehoord en hij draagt hem dagelijks. :+1:

Dit is naar mijn mening de mooiste.
LIW-M610DB-1AJF

Als we dan toch die kant op gaan, dan heeft Citizen ook nog wel enkele aantrekkelijke alternatieven. …

De techniek bij Casio zit wel snor. Kan mij geen issues herinneren met mijn jeugd Casio databank waveceptor. Ook met de huidige G-Shock 5610 geen problemen. Eigenlijk altijd ontvangst.

Ikzelf heb de LIW-M700, Radioontvangst is super, veel beter dan m’n Oceanus T3000. Die geeft altijd NO aan als ik kijk of hij signaal heeft gehad. Verder zijn beide horloges wel heel goed hoor.
De antireflectie sapphire crystal is een droom.

Oh, oud topic zie ik net. :rofl:

1 like

Ik wordt gek van dit model. Krijg hem inderdaad niet afgesteld. Zit er steeds 20 min naast. Ik kan hem 30 min en een uur verzetten. Waarschijnlijk niet geschikt voor europa.

Om hem nou letterlijk handmatig te gaan verstellen bij de wijzers zelf…

Volgens Casio is de 4723 module gewoon geschikt voor ontvangst van de Europese tijdzenders Rugby en Mainflingen.

qw4723.pdf (692,0 KB)

Goedemorgen!
Mocht je er niet meer uit komen… Ik heb goede ervaring met Camtech in Hazerswoude, dit is een officieel Casio reparatie punt van de importeur. Meestal kunnen en willen ze je graag telefonisch verder helpen.
0172-230270
Misschien dat je er iets aan hebt.

3 likes