Casio SGW-300H: display uit na batterijwissel

Iemand een idee wat ik fout doe? Batterij gewisseld maar zodra ik de achterkant er zelfs maar tegen aan doe gaat de display uit.

Ten eerste is het een Casio, geen Seiko

Ten tweede: AC (All Clear) reset uitvoeren

ff zoeken in je handleiding of anders op Google / Youtube

1 like

Heeft er een witte labrador op gelegen?

AC reset ná verwijdering van al die haren.

3 likes

Het is inderdaad een Casio (titel verandert!)

Das hem kortsluiten toch? Dat heb ik al gedaan. Voor de duidelijkheid: hij doet het zonder deksel dus wel.

De labrador is in dit geval een zwartwitte kat :slight_smile:

1 like

Ik zeg misschien iets doms . . . . maakt de batterij contact met de achterkant? Probeer eens een papiertje (bakpapier bijv.) uit te knippen en dan de achterkant er op te schroeven.

Juiste batterij erin?
Volgens mij een cr2016

handleiding zoeken en lezen helpt vaak ook al

Misschien zit de batterijhouder er net niet juist op

Het lijkt erop alsof je module niet diep genoeg ligt en er aan de linker kant (gezien van het achterdeksel) een beetje is uitgekomen en op de knoppen ‘haakt’. Even de metalen lipjes waar de knoppen van buitenaf op duwen richting de module bewegen, zodat de module mooi in het huis valt en evenwijdig tegen het glas ligt.

Op de foto is het vooral zichtbaar bij de knop linksboven (zie het verschil met rechtsboven):

1 like

die haren geven kortsluiting :crazy_face:

1 like

Dat was ook mijn idee. Heb hem er al uitgehad en de kast gecheckt of er niets in zit.

Batterij is uiteraard de correcte.

1 like

Hij bedoelt dat je de pushers even terug naar buiten moet duwen. Die houdt het uurwerk nu tegen, zo lijkt het.

Die kattenharen helpen natuurlijk niet. :rofl:

2 likes

Ik heb het ooit al eens aan de hand gehad. Op de foto zie je dat de lip voor de knop linksboven op de knop hangt en niet er zijdelings tegenaan zit, zoals je rechtsboven ziet.

1 like

Dank! Morgen weer even verder pielen

Dit was de oplossing. Dank!!

1 like