Casio Touch screen in 1984. Heb ik iets gemist?

Nu weet ik toch vrij veel van LCD horloges uit mijn jeugd maar dit?


Hoe komt het dat ik niet wist? Of is het een hoax?
4 likes

Is geen hoax. Die had mijn broer. Gekocht in Zwitserland. Mijn broer heeft 'm niet meer; het horloge is op enig moment verdronken. Volgens mij heeft hij 'm weggegooid.

Ze schijnen nog aardig wat waard te zijn. Was destijds trouwens ook al een prijzig horloge (voor een 18 jarige).

1 like

Ha! grappig! :+1:

Weet echt niet wat ik hiervan moet denken :thinking:

Maar touchscreens zijn toch van later dan 1984? :thinking:
Althans, in massatoepassingen.

Als het echt zo is vind ik deze Casio en heel leuk horloge.

1 like

Ik weet niet exact in welk jaar mijn broer dat horloge kocht: het was tijdens een vakantie. Het had inderdaad een touchscreen en zag er destijds in mijn ogen duur uit. Ik heb het bovenstaande filmpje nog niet bekeken en weet er verder niet veel van anders dan dat ik het afgelopen jaar online ergens heb gelezen dat ze nu erg prijzig zijn.

Achteraf gezien had hij een bijzonder horloge ja. :slightly_smiling_face:

1 like

Hier een te koop @ $1200:

Ik heb in de jaren 80 de versie zonder touchscreen gehad. Bijna niemand was toen zo gestoord om een foto te maken van zijn horloge. :slight_smile:

2 likes

Nog wat gegoogled. In de jaren 90 had je nog dit model met wat geavanceerder scherm:

Op Catawiki onterecht verkocht als Rare World’s First Touch Screen Watch

Het eerste model (in de OP) zijn denk ik niet veel verkocht, maar vanwege de onbekendheid heb je áls je ze tegenkomt nog wel de kans ze niet al te duur te kunnen kopen.

Deze heeft geen Touch screen maar wel een sensor in het balkje eronder… ook apart ding :grinning: al gaat hij denk ik vertrekken

1 like

Heb de aanbieding bekeken. Met de verzendings- en invoertoetsen kom je aan de 1400 euro. Niet bepaald weinig. Over de foto’s, die hadden inmiddels toch vergeeld zijn geworden, denk ik.

Volgens mij klopt die dollar/euro conversie niet helemaal:

1 like