Casio Verzameling jaren '70 en '80

Laat ontdekt dit topic maar erg onder de indruk - ook al zou het eender welk ander merk zijn is dit ongelofelijk qua aantallen én staat. Respect :boom: - en benieuwd of je al een boek gepland hebt :thinking:

1 like

@Domega: ik lees nu pas je bericht: dank je wel.
Een boek? Daar heb ik nog niet aan gedacht.
Er komen nog wel meer Casio’s.

1 like

Wow mooie verzameling! Hoeveel heb je er wel niet? Of zijn het er zoveel dat je niet meer telt?

1 like

@Snader: Ik heb ze inderdaad niet geteld. Het zo’n 200 Casio’s en ongeveer 100 Seiko’s/Citizens, etc.
Hier is de volgende serie:


237 A660
240 DW-5000c
242 W-600

243 CL-301
244 B820

246 CD-401 Data bank
248 W-450 Marlin

10 likes

Wat. Is. Dit. Geweldig.
Leuk dat je de foto’s deelt.

1 like

@Zuid: dank je, wordt vervolgd.

1 like

Zit er nog een update in de pipeline?

1 like

Echt een geweldige verzameling! :+1:

Erg leuk, dank je voor het delen!

1 like

@GroteBozeWolfin: dank je wel. Hier is de volgende serie 251-285.


251 GC-8
252 GS-2

261 DBX-100
262 DB-500

280 DW-1000
285 DB-1000

10 likes

Wat geweldig allemaal!

Waar ik nieuwsgierig naar ben is het verwisselen van de batterijen of heb je gewoon aandelen bij Duracel :thinking:

1 like

Dat is een ellende. Ten eerste moeten er allemaal verschillende formaten batterijen in. Ten tweede is het openen van de achterkant soms een probleem: met schroefjes waarvan er vaak 1 verroest is of je moet het deksel oplichten met een mesje die je er haast niet tussenkrijgt. Of je kunt het deksel er niet meer opkrijgen… Bij Seiko heb je aparte dekseltjes voor alleen het batterijtje. Daar zit dan nog een klein rubbertje tussen om het waterdicht te houden. Dat rubber ringetje verstaft en breekt in kleine stukjes waardoor je het dekseltje er niet meer afkrijgt. Soms zitten er nokjes in en heb je een speciaal opener nodig. Die past weer niet op de Seiko Quartz 35, enz. enz.

De batterijtjes koop ik vaak in een blister met zo’n 20 batterijtjes of via internet.
Bij speciale “handige” winkels :wink: in Nederland kun je voor 7,50 Euro een batterij laten verwisselen maar dat kost goudgeld als je veel horloges hebt…

3 likes

Fantastische collectie. Draag je ook dagelijks een horloge uit je collectie?

1 like

Zelden. De cijfers zijn voor mij wat te klein. Als lcd-horloge draag ik meestal de Seiko S760.
Nu heb ik een Seiko SDGM001 om.

2 likes

Ik ook, maar ervaar toch ook wel heel vaak lekkage met alle gevolgen van dien… :woman_mechanic:
Tegenwoordig toch steeds vaker Sony batterijen, zeker wanneer ik een horloge niet graag verloren zie gaan. Gaan ook veel langer mee :sunglasses:

1 like

Ik heb echt groot respect hoe je alle modules uit elkaar kunt helpen en bedienen, maar dan wordt het vervangen van batterijen toch nog een ‘dure’ hobby van een hele bijzonder collectie :grinning:

Voor een G-Shock komt er hier alleen nog Tough Solar in huis, maar ik geef toe dat dat een heel stuk minder ‘charme’ heeft.

PS ik heb ergens in een la een 10-tal vintage Swatch horloges en die breng ik om de paar jaar naar een Swatch Store waar de batterijen gratis vervangen worden; ze zijn altijd heel erg blij met me. :grimacing:

2 likes

Leuk om zo’n grote collectie Casio tegen te komen, Dank voor het delen😁

1 like

@VintageFreak: Dank je.
@MHoutman: ik heb soms wel een paar Swatch horloges gehad maar die waren wel erg plastic aan de achterkant met een plastic kapje die ik niet meer vast kreeg. Niet echt mijn smaak.
De modernere Casio’s zijn ook lastig om de batterij te vervangen. De achterkant van de module lijkt op een spin met pootjes waarbij je een paar pootjes losmaakt, de module uit elkaar “breekt” en als je genoeg ruimte hebt de oude batterij eruit schudt en de nieuwe erin laat vallen. “Pootjes” er weer omheen en hopen dat hij het doet. Niet mijn favoriete Casio modellen :wink:
Ook zijn de G-shocks erg plastic en van slechte kwaliteit: de horlogebanden breken, de bezels breken kapot. Afgezien nog van de in mijn ogen lelijke modellen, slecht afleesbare schermpjes en vreselijke kleuren.

1 like

Van Casio behalve F-91W-1YEG eigenlijk alleen deze drie in de collectie. De rode lijn om het scherm blijft me fascineren… (net als een Pepsis bezel) en afgeleid van de DW-5000C uit 1983

GW-M5610U-1ER

GMW-B5000TFC-1

1 like

Die rode lijn kwam ook al bij een andere (oudere?) Casio voor. De W-300 Marlin.

1 like

Ontzettend tof om te zien @11je12je! Enig idee wanneer de collectie in je ogen compleet gaat zijn of is dat niet de bedoeling?

1 like