Casio Verzameling jaren '70 en '80

@Thijs82: Zoals elke verzameling moet je een eind hebben. Voor mij is het eind de 300 module. Bij 301 begon Casio met gewone analoge wijzer horloges. Natuurlijk bleef Casio ook lcd horloges maken maar ik moet ergens stoppen. Anders wordt het te duur en eerlijk gezegd vind ik de kwaliteit van latere Casio’s ook minder worden. Er blijven nog modules in de 1-300 reeks die ik mis. Soms zijn ze me te duur zoals het GM-40/GM-401 pyramidespel. Andere zijn zo zeldzaam dat ik ze nog niet ben tegengekomen. Ik blijf zoeken :wink:
Er komen nog foto’s van Casiotrons.

3 likes

Verhip wat gaaf en weer wat geleerd :blush:

afbeelding

2 likes

Wat leuk. Met opruimen kwam ik vandaag mijn jeugd horloges weer tegen. Inderdaad ook met een Casio:

2 likes

Zoals beloofd zijn hier de foto’s van mijn oudste Casio’s:


01-501
04-506
04-501

06-501
03-503
R-14

02-501
01-501
S-12

R-11
R-15
R-19

Bovenstaande afbeelding is van mijn oudste Casio, zie het serienummer.
Helaas is Casio niet zo duidelijk in zijn nummers als Seiko of Citizen waarbij de eerste cijfer het bouwjaar is en het 2e (Seiko) de maand, bij Citizen het 2e en 3e cijfer.
Ik heb zelf geen lager serienummer gezien bij Casio, behalve bij een speciale “goud” serie maar die gaf echt de leeftijd niet aan. Vermoedelijk een beperkte oplage.
Ik had graag laten zien waar het driehoek symbool van Casio vandaan komt, namelijk het Casio hoofdkantoor in Japan van bovenaf gezien (beetje Pentagon idee) maar natuurlijk kan ik zo gauw geen foto ervan vinden… :slightly_frowning_face:

11 likes

Wederom erg leuk, heb ik ook wel het één en ander van. De laatste, die R19, heeft die twee batterijen nodig? Volgens mij heb ik ook zo iets (dood door lekkage) die er twee nodig heeft, lijkt me een hele vroege.

@MartijnV: De R19 heeft 1 batterij en is de meest recente van de 12. Ik heb ze op serienummer volgorde gelegd. Ook staat er in de meeste oude Casio’s in het deksel de productiedatum: in Japanse jaartallen.

2 likes

Wauw, wat een verzameling, heel leuk om te zien​:ok_hand:t5::ok_hand:t5::ok_hand:t5:

1 like

Wat, wat een verzameling. :+1:
Leuk om ze te zien passeren.

1 like

Indrukwekkende collectie :+1:
Gelijk die van mij weer eens opgesnord

5 likes

levensduur van een zilver oxide batterij is 2 jaar
Houdt er rekening mee dat ze na ongeveer 5 jaar beginnen te lekken…

Energizer Silver Oxide knoopcellen zijn net zo goed, dan niet beter dan de Sony cellen :slight_smile:

1 like

Thx - binnenkort weer een rondje checken & vervangen op de agenda :relieved:

Wat een geweldige collectie!
Echt schitterend!
Mooi ook dat je er zo veel verstand van hebt, hulde!
Ik denk dus dat ik hier wel goed zit om wat over mijn eigen Casio te weten te komen, namelijk het bouwjaar van de W-87H.
Misschien weet je ook wat over de geschiedenis?
Op internet kan ik niet heel veel vinden…
Vermoedelijk rond 1990 maar ik zag al dat ze tegenwoordig nog steeds nieuw te koop zijn…wauw!
Hier een foto:

Vast hartelijk dank!

2 likes

@JH4 en @johngo: dank jullie wel
@BasV: leuke Casio’s, jammer dat van de rechter het display niet meer werkt?
@Miller1900: natuurlijk weet ik niet alles van elk Casio model. Gelukkig niet! :wink:
De W87H is uitgebracht vanaf ± 2007 gezien de datum op de handleiding en is inderdaad nog steeds nieuw te koop.
Eerlijk gezegd weet ik meer van oudere modellen, van rond 1975 tot 1985.

2 likes

Werkt hoor, denk dat de batterij bijna leeg is :sweat_smile:

Ik heb nu verschillende antwoorden en dat maakt het er dus niet makkelijker op.
Die van 2007+ zijn volgens mij heruitgaven (W-87H 1V zoals op de nieuwe staat) maar het gaat mij om de originele.
In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Ik zal je blijven volgen, leuk man! :+1:t2:

1 like

Ik heb net een deel van mijn collectie aangeboden op marktplaats. 1 er van is de Casio W92H. Volgens mij van 2010.

Een link zou geen overbodige luxe zijn of mag dat hier niet?

1 like

Zo ver ik weet mag dat niet hier.

1 like

Wow! Wat een collectie heb jij! En in deze goede staat moeten die jou een fortuin gekost hebben.
Ik verzamel zelf enkel Casio, maar veel uitgebreider (g-shock, edifice, pro trek,…), waardoor het niet zo op elkaar volgt.
Mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar de analoge of analoge/digitale combinaties.
Hoewel er hier en daar ook andere, en oudere bij zitten.
Wat jij hier gedaan hebt, is wel van een heel ander level, respect!

4 likes

Hoi X-off: bedankt voor het compliment! :wink:

1 like