Casio Verzameling jaren '70 en '80

Dit is de AQ-11 met module 301:

7 likes

Ik heb toch een foto op het internet gevonden van zowel de achterkant van een Casiotron horloge met het driehoeksymbool en waar dit op is gebaseerd; namelijk de bovenkant van het Casio hoofdkantoor in Tokyo:

11 likes

Ik blijf mij verbazen over jouw gave collectie. Hoe heb je die in huis? In displays of in boxen? Hoe maak je in een keuze welke om te doen? En dan denk ik nog niet eens na over het battalion aan batterijtjes wisselen. Mooie hobby :hugs:

1 like

Voor de meeste Casio’s heb ik een juweliers vitrinekast waar max. 96 in passen. Verder heb ik zowel de Casiotrons als de dames-Casio’s in een horlogekoffer.

Ik heb toch nog even naar de Casio modules 300-400 gekeken.
Opvallend is dat dit bijna allemaal analoge horloges met wijzers zijn.
Soms zit er een smal lcd schermpje onder waar dan nog extra tijd of b.v. alarm wordt aangegeven.
Zoals gezegd houdt het verzamelen een keer op maar ga toch nog op zoek naar volledige lcd modellen.
Hierbij de volgende:


350 B612
401 LB611

10 likes

Vandaag een Casio 79QS-39 gekocht op een rommelmarkt. Horloge loopt en de functies lijken allemaal te werken.
Alleen als ik het knopje rechtsboven gebruik reset het horloge. Ik vermoed dat de batterij nagenoeg leeg is aangezien die knop de verlichting in zou moeten schakelen?

6 likes

Klopt helemaal.

1 like

Bedankt voor de snelle reactie!

Enig idee welk type batterij in dit horloge gaat?

1 like

Een 2016 batterij.

1 like

Super, bedankt. :slight_smile:

1 like

En dan is ook meteen het “Tripe G-Resist” logo op de achterklep van de GPW-2000 gravitymaster duidelijk.
Ook afgeleid van het thuiskantoor van Casio dus.

4 likes

Bizar mooie collectie, voel me weer een tiener. Bedankt voor het delen. :ok_hand:

2 likes

Tijd voor weer een paar Casio’s uit de 400-serie.
Deze 4 hebben een simpeler module uitvoering zodat het vervangen van de batterij veel moelijker wordt. Klinkt raar maar haal de module maar eens uit elkaar om de batterij te vervangen…
2 Van deze horloges hebben een Wide Temp LC module, net als de G-Shock WW-5100 en WW-5300.
Geschikt voor temperaturen van -30°C tot 50°C en deze modules hebben geen licht.


414 S130
415 W-34

494 WW-31
494 WW-34

9 likes

Zag trouwens net dat de WW-31 en WW-34 wel degelijk licht hebben…
De WW-5100 en WW-5300 met module 491 hebben geen licht.

1 like

Top collectie.
Mijn eerste zelfgekozen horloge was een casio.
Met thermometer enz.

Bij mijn weten zijn dit de enige oudere casios die ik nog heb.

Een deel casiotron etc heb ik verscheept naar een vriend in de uk.

6 likes

Mooie Casio’s Loderoelofs; mijn eerst zelfgekochte horloge was ook een Casio: een H101 Marlin voor mijn verjaardag in ± 1981.

1 like

Hierbij nog 2 casio’s uit de 400-serie:


427 W-41
437 CA-501

7 likes

Leuk al die oude casio,s

1 like

Tof dat jij Casio verzameld!

1 like

Wat gaaf om te zien; al die oude Casio’s. :ok_hand: Ik heb er een heleboel gehad destijds, zo rond tweede helft jaren '70 tot 1980. Nu een paar re-issues, maar dat is toch niet hetzelfde… :slightly_smiling_face:

2 likes