Goedemorgen.
Ik zag dat er nog geen Casio Vintage Only is dus bij deze.
Binnenkort is er de nieuwe A130 serie beschikbaar in 4 verschillende kleur uitvoeringen.
Zodra ze leverbaar zijn bestel ik de goudkleurige en misschien ook de zilverkleurige met de zwarte wijzerplaat.
Helaas in een te dure gelimiteerde uitvoering. Wel erg mooi. Ik hoop dat er nog eens een gewone budget vriendelijke uitvoering komt. Voor een echte Casio prijs.
Ik probeer een vintage Casio JP-100W Pulsecheck uit 1987 (Module 509) tot leven te krijgen. Ik wil hem voorzien van een nieuwe CR1616 batterij.
Helaas stuit ik tijdens de batterijwissel op een mechanisch/elektronisch probleem. Bij het openmaken van de klikdeksel bleek dat het minuscule zilverkleurige klemmetje (het glij-haakje) aan de bovenkant van het batterijcompartiment is afgebroken van het hoofdframe. Ook de grote batterijklem ligt nu los.
Tijdens mijn eerste poging lukte de AC-reset heel even en sprong het display keurig op 12:00. Nu de batterij echter plat op de gouden min-pool ligt, krijg ik het niet meer voor elkaar om de stroomkring stabiel te sluiten via de AC-reset. De computer blijft ‘bevroren’ of krijgt simpelweg geen stroom omdat de fysieke klem ontbreekt.
Ik woon in de omgeving van Utrecht. Is er een handige Casio-liefhebber of hobby-horlogemaker op het forum met een fijn soldeerstation of de juiste handigheid die mij (tegen een vergoeding) zou willen helpen om deze stroomkring definitief te herstellen?