Casio ..... + wat tips en ideeen

ik heb een tijdje terug een keer een leuke horlogekoffer gemaakt van een afval koffertje afkomstig van een dremel.
Als eerste heb ik met de dremel het binnenwerk eruit geslepen en daarna opgevuld met schuim.
Nu mede n.a.v. het topic van Dreski leek het wel leuk dit even te tonen en ook omdat het niet veel hoeft te kosten (vooral als je het op je werk in een verloren uurtje kunt maken :wink: :smiley: )

meteen nog maar wat casio foto’s :wink:
ik heb al een aantal pb’s met vragen over de gx-56 gehad …op de foto’s is maat denk ik wel goed te zien.

de geschroefde gesp

en een geleende foto waarop goed te zien is dat er een extra behuizing in de kast hangt en het schuim de grootste klappen extra opvangt. (bij de mijne is dat rood)

en de dikte …van rechts naar links gx-56 ,frogman , ga-100 , vintage , gw-2500

de olie gevulde frogman …nu ook met timefactor strap :wink:

ik heb gaatjes in de adaptors geboord waar nu weer gewone push pennen in zitten.
natuurlijk is nato steviger maar voor gewoon gebruik werkt dit prima en het geheel wordt minder hoog.

een vintage databank … mijn oudste casio … na het vervangen van de batterij sprong het jaar op 1985 :smiley:

en nog een topper … de gw-2500 (tu) kan niet anders zeggen dan dat het een super klok is :slight_smile:

de roze op de foto’s is een baby-g van mijn vrouw

en er zijn er nog een paar onderweg …:wink:

Erg leuk! Waar kan je dat schuimrubber goedkoop halen?

Die GX-56 is mijns inziens echt de mooiste G-shock van dit moment… De maat is echter gewoon veel te groot voor mijn polsjes :frowning: Veel plezier ermee, maar zal wel lukken denk ik :wink:

Krentenbol Schreef:

Erg leuk! Waar kan je dat schuimrubber goedkoop
halen?

Die GX-56 is mijns inziens echt de mooiste G-shock
van dit moment… De maat is echter gewoon veel te
groot voor mijn polsjes :frowning: Veel plezier ermee,
maar zal wel lukken denk ik :wink:

bedankt (tu), het schuimrubber lag op m’n werk :wink: volgens mij wordt het bij ons ook op de markt verkocht bij van die stofkramen…
GX-56 is idd super alleen wat lastig als ik een vest aan heb met een redelijke strakke boord, moet ik nl oa eerst m’n horloge af doen voor ik het vest uit krijg :smiley:

Ik ben benieuwd wat er allemaal onderweg is. Kreeg er gisteren ook weer een binnen. Ze zijn zo leuk. Ik ben al weer aan het snuffelen…:smiley:

dreski Schreef:

Ik ben benieuwd wat er allemaal onderweg is. Kreeg
er gisteren ook weer een binnen. Ze zijn zo leuk.
Ik ben al weer aan het snuffelen…:smiley:

komt goed, als het binnen is komen de foto’s vanzelf :slight_smile:
ik probeer zelf even niet te snuffelen …maar heb met grote regelmaat ingevingen van casio’s die ik nog “moet” hebben …lol

Blijft leuk die Casio’s (tu)

Ik verbaas me telkens weer over de hoeveelheid functies die deze klokken hebben.

Jammer dat ik van die kleine polsen heb :frowning:

Marco-T Schreef:

Blijft leuk die Casio’s (tu)

Ik verbaas me telkens weer over de hoeveelheid
functies die deze klokken hebben.

Jammer dat ik van die kleine polsen heb :frowning:

thnx, de maat pols moet geen probleem zijn , patries heeft een pols omtrek van 14,5cm en heeft net ook 3 verschillende besteld :wink:

Gave klokken. Die Gw2500 vind ik wel gaaf. Zou dat caliber graag in een casual dress watch willen terugzien, en dan met illuminator ipv LED.

Leuk, leuk, leuk… (tu) Ik raak er ook niet op uitgekeken, ook al heb ik slechts één G-Shock in huis. Maar die krijgt ook flink wat polstijd voor z’n kaken!!