Casio?

Ik zie deze tijdloze Casio te koop in Engeland.
Leuk voor de vakantie.

Maar wel heel goedkoop, denken jullie dat het een echte is of krijg je Chinese troep thuisgestuurd?

Andre

Ik heb voor de mijne 5 euro betaald bij de Blokker. Stelt overigens echt niet veel voor. Overigens is ie maar 50m waterdicht dus niet echt geschikt om mee te zwemmen.

Is gewoon echt hoor. Is heel goedkoop. Het horloge is veel kleiner dan bijvoorbeeld een Casio DW5600 G-Shock. Ik heb hem ook gewoon voor de lol maar als je een zwem vakantie neemt kun je inderdaad beter een G-Shock nemen.

Maar wel goed genoeg voor de vakantie gaat het stuk, niets aan de hand.
Het probleem is dat ik NIET met een NEPPER gezien wil worden.

Andre

Alsof iemand in de gaten heeft of je een nep-versie van deze Casio omhebt.

Je kan er van uit gaan dat dit een echte is. Overigens kan je 'm voor - geloof ik - ongeveer dezelfde prijs bij elke kijkshop/blokker/v&d/etc kopen.

Ziet er gewoon echt uit. Heb zelf ook eentje, maar is in the flesh veel kleiner dan het op de foto lijkt.

Tom Koerts Schreef:

Alsof iemand in de gaten heeft of je een
nep-versie van deze Casio omhebt.

Het gaat natuurlijk om het principe dat je daar niet mee rond wilt lopen!
De casio is besteld, hopelijk binnen voor de vakantie, dan lopen mijn geliefde vintage horloges tenminste geen risico.

Ik wens jullie ook fijne vakantie,
Groeten André

Op deze staat ook gewoon op “made in china”

Dus niks aan de hand :smiley:
(kijkshop 2 tientjes)

Groet
Herman

idd. dit is een echte en ook voor deze ongelooflijke prijs in NL te koop. Lekker klein en licht voor sporten etc.
Zwemmen plus die ene hoge duikplank die je mischien tegenkomt kan hij met gemak aan hoor! :slight_smile:

Ik heb de w720-T een tijdje geleden gekocht en dat is naar mijn mening de beste goedkope casio beater. 10 bar, alle belangrijke features en zeer betaalbaar (35 ofzo), flink duurder dan deze maar de W720 gaat echter echt wel langer dan 1 vakantie mee…

Tom Koerts Schreef:

Ik heb voor de mijne 5 euro betaald bij de
Blokker. Stelt overigens echt niet veel voor.
Overigens is ie maar 50m waterdicht dus niet echt
geschikt om mee te zwemmen.

Ik dacht dat 50m WR geschikt was om mee te zwemmen, alleen niet om mee te duiken (incl. duikplank enzo), maar baantjes trekken moet toch wel kunnen?

Wat heb ik nu weer gedaan!
Volgens Wikipedia blijkt deze casio een terroristen horloge te zijn.

For more details on this topic, see List of Guantanamo Bay detainees accused of possessing Casio watches.
According to The Guardian, “the Casio F-91W digital watch was declared to be ‘the sign of al-Qaida’ and a contributing factor to continued detention of prisoners by the analysts stationed at Guantánamo Bay. Briefing documents used to train staff in assessing the threat level of new detainees advise that possession of the F-91W – available online for as little as £4 – suggests the wearer has been trained in bomb making by al-Qaida in Afghanistan.”[3] United States Military intelligence officials have identified the F91W as a watch that terrorists use when constructing time bombs.[4][5][6][7][8]

This association was highlighted in the Denbeaux study, and may have been used in some cases at the Guantanamo Bay detention camp.[9] An article published in the Washington Post in 1996 reported that Abdul Hakim Murad, Wali Khan Amin Shah, and Ramzi Ahmed Yousef had developed techniques to use commonly available Casio digital watches to detonate time bombs.[10]

Maar niet naar de USA op vakantie, anders wordt het nog een enkele reis.

A****

Zolang je niet op de knopjes drukt kan er niets misgaan. :wink:

Dit is idd bekend. Ik heb er een beetje vraagtekens bij want ze konden ieder casio uurwerk gebruiken. En die gasten hebben vaak niet veel geld dus ze dragen bijna allemaal een cheapo Casio. Heel veel van mijn middelbare school leraren waren blijkbaar terroristen. :smiley:

vouwfietser Schreef:

and

Ramzi Ahmed Yousef had developed techniques to use
commonly available Casio digital watches to
detonate time bombs.[10]

A****

Dat is een complicatie die je maar zelden tegenkomt. Ze staan ook voor niets, die Japanners. :slight_smile:

Ik heb begrepen dat de felle kleuren van dit type altijd neppers zijn.

Casio pro-plof?

Casio maakt ook ‘dresswatches’ voor onder de 8 pond, op Amazon te koop. Ik kocht er een voor moeders en het ding loopt al maanden met een afwijking van minder dan 5 sec per maand en is ‘made in Japan’:

:D(tu)