CasiOak / GA-(B)2100 / GM-2100 only

4 likes

Mooie band! Ik wil mijn GM2100 Midnight Fog ook op staal en dacht aan deze in “koffie” kleur.

Is de jouwe dezelfde band of verkoopt Casio originele banden? Want als dat zo is ga ik voor Casio…

Het gaan om dit horloge:

Tijdje geleden bij deze webwinkel een bandje gekocht voor m’n AW-590 en 591 maar die passen voor geen meter, er zit flink wat ruimte tussen de kast en de band. Passen de stalen banden wel goed ?

1 like

Band is onderweg uit China, ben benieuwd… tot nu toe altijd goede ervaringen met bandjes van Ali gehad qua pasvorm.
Het FKM bandje van Ali past perfect maar in de winter draag ik liever geen (al dan niet nep) rubber.

1 like

5 likes

Zo gekocht of heb je zelf zitten knutselen?

Vandaag de 2100 maar weer eens omgedaan :ok_hand:t2:

2 likes

Zelf zitten knutselen, vier schroefjes en klaar.

Goedkoop mod setje uit China. :thinking:

1 like

Nice! Ziet er in ieder geval ruig uit, heb je toevallig een linkje van deze set?

Het horloge is een GA2100BCE.

Van de mod heb ik alleen nog een foto.
Even de google Lens gebruiken, dan komen vele mod sets tevoorschijn.

Maar mijn advies, kijk even op de site SKXMOD.com
Veel betere kwaliteit dan dat ik heb!

1 like

De stalen AliExpress band is binnen. Bruin/koffie kleur volgens de site, ik zou het eerder rood koper noemen, best mooi. Solide schakels, inkorten gaat makkelijk omdat alle schakels met mini bandpennen gekoppeld zijn. Massieve endlinks. Passen heel goed op de GM2100, ca. 0,25 mm speling in alle richtingen, makkelijk in en uit klikken. Alleen de sluiting is slechts redelijk van kwaliteit met een goedkoop pennetje. Wel 4 gaatjes micro verstelling.

Zit heel comfortabel op mijn 17,5cm pols en qua aantal schakels zou je tot 22cm polsomtrek kunnen gaan echter: de massieve endlinks buigen mee met de horloge kast naar beneden gericht en kunnen niet bewegen t.o.v. de kast! Op mijn pols valt het precies goed maar als je pols veel groter is betwijfel ik of het comfortabel met je pols meeloopt.

Enfin, de foto’s! (Bij wit lamplicht, 4000K)

2 likes

Sinds ik van functie gewisseld ben ( nog wel bij de zelfde werkgever) niet meer dagelijks om de pols, maar hij blijft zeker in de collectie als aandenken aan een bijzondere en veelbewogen tijd…

2 likes

Zo, weer terug omgebouwd van mod kit naar origineel.
Rubber bandje had ik nog liggen, dus ff uitproberen…

1 like

Even terugdenken aan lekker met vrienden op m’n oude bootje in de zomer door de Amsterdamse grachten te varen.

5 likes

Mèh, ik vond die mod zo cool!

6 likes

Is ook, maar weer eens wat anders.

En met vier schroefjes ook weer snel omgebouwd!

4 likes

De kleinste van de familie, net als ik :sweat_smile:

5 likes

Bladeren dwarrelen neer, de herfst is hier :smiling_imp:

5 likes