Zijn er al modellen met solar/Bluetooth in metaal en canvas band? Heb het idee dat van het oudere model veel meer varianten te koop zijn.
Ben me net aan het oriënteren op de Casioak. Zoveel kleuren en uitvoeringen…
Nu je beide versies een jaar hebt, welke heeft je voorkeur? En dan vooral qua verschil in gebruik met en zonder bluetooth…
Ik heb net de keuze gemaakt, zie:
https://www.horlogeforum.nl/t/het-grote-incoming-topic-deel-ix/454180/1030?u=pixel
Zelf gekozen voor de niet B versie omdat Casio’s toch wel lang meegaan op batterij.
Maar ik ben ook wel benieuwd naar de ervaring van @ScSi . Ik kan nog altijd ruilen…
Leuke NA! Het lijkt me dat dit “negatieve” display door de aparte kleur toch wel goed afleesbaar is. Ik twijfel over de niet B versie i.v.m. de bediening via de knoppen i.p.v. de smartphone maar aan de andere kant, wanneer gebruik je alle opties… En bij niet B is er veel meer keuze in kleuren en materiaal.
Ben niet zo’n fan van de dag aanduiding van de niet B versie, beetje teveel aandacht voor de dag i.p.v. de datum en vreemd dat zondag bovenaan staat terwijl dit de 7e dag is. Ben benieuwd of de dag/maand volgorde aan te passen is.
Huh? Zondag is de eerste dag vd week in mijn wereldbeeld?
Ik begreep dat je de b versie wel zonder Bluetooth kan gebruiken. Maar vanwege de kleuren heb ik recent de ‘oude’ gekocht (jellyfish)
Bedankt voor de tip! Overigens zijn er regelmatig aanbiedingen her en der. Ik ga binnenkort maar eens naar de Bijenkorf om ze in het wild te gaan bekijken. Veel versies vallen nu af vanwege het “negatieve” display maar wellicht valt dat in de praktijk mee.
Volgens de ISO 8601 standaard is wereldwijd afgesproken dat maandag de 1e dag van de week is.
Welke oorsprong dat heeft weet iedereen wel maar dat is geen topic voor het HF.
De leesbaarheid van de negatieve display valt nog af te wachten, maar de wijzers en indices zijn sowieso al duidelijker.
Die dag aanduiding, daar was ik ook eerst niet van overtuigd. Weten welke dag van de week het is, is niet echt een probleem. Totdat ik me besefte dat ik dit horloge vooral in de vakanties ga dragen. En net dan vergeet ik wel eens welke dag het is Dat de week dan op zondag begint is inderdaad vreemd in dit deel van de wereld, maar niet iets waar ik me aan ga irriteren.
Dat is zeker waar. Ik bekijk nu een heleboel unboxing video’s omdat je daar toch een aardig beeld krijgt. Nu al ontdekt dat de metal covered versies weliswaar heel mooi zijn maar ook behoorlijk glanzend. Denk dat die voor mij persoonlijk af gaan vallen. Heb wel een slecht voorgevoel van de resin bandjes omdat die van mijn Casio Duro ook hard en stug is. Maar een paar adapters zijn zo besteld op Ali en dan kan ie op NATO of wat dan ook.
Wij denken grotendeels hetzelfde
Ik was eerst helemaal weg van deze:
https://www.casio.com/intl/watches/gshock/product.GM-2100CB-3A/
Maar na een aantal filmpjes te zien vond ik ze veel te glanzend. En ook veel kwetsbaarder. Uiteindelijk wordt het voor mij toch een vakantie beater.
Ivm het bandje ben ik ook 99% zeker dat het vervangen zal worden. Iemand een goed adres voor lug adapters (geen metalen) die er snel zijn? Anders zal het toch ali worden.
Voorlopig staat de GA-2110SU-3AER bovenaan mijn lijstje. Te veel zwart vind ik saai. Indices moeten er duidelijk uitspringen qua kleur. De overhang van de wijzers is grotendeels wit. Negatieve display neem ik dan voor lief. Ik hoop ze eerst ergens in een winkel te kunnen zien.
Adapters voor andere bandjes koop ik bij Ali, veel reviews met foto’s lezen alvorens te kopen.
Zou (is?) er al iemand die alle modellen koopt en spaart. De GA2100xxx serie is er wel perfect voor.
Vele uitvoeringen en qua prijs is het ook wel te doen.
Vraag is alleen wat ermee te doen als je ze compleet hebt, als in: het hebben van de zaak is het einde van het vermaak…
Ai, die vind ik ook heel mooi! Metal covered maar geen bling! En positief display…
@Pixel @fdpg1963 Ik heb ondertussen enkel de GA-B2100 (zwart én geel) meer over. De solar recharge en de bluetooth connectie trokken me over de streep.
Qua leesbaarheid wint de niet-B het over de zwarte B2100, gezien de indices grijs ipv wit zijn. Vandaar kwam de idee om een gele te kopen en de indices over te zetten (en de gele te verpatsen)
Maar de gele kleur bevalt dusdanig goed, dat ik ze beide in de collectie heb. Sterker nog, ik zie me eerder terug gaan naar een zwarte GA-2100 in aanvulling op de gele (of het moet zijn dat mettertijd de indices apart te verkrijgen zijn)
Long story short: je kan met beide versies (en kleuren) niet mis gaan. Voor mij gaat leesbaarheid (analoog) altijd boven stijl…
Ik zag vandaag toevallig Timex uitvoering van de Casioak. Met 45mm ook geen kleintje. En ook best dik zo te zien op de foto’s.
Ziet er best aardig uit en er staat shockproof op de achterkant, maar of ie G-shock ‘sterk’ is…
Meh, ik vind Timex echt een tof merk dat voor een aardige prijs heel leuke horloges maakt maar dit vind ik echt helemaal niks… echt slecht gejat qua ontwerp van Casio.
Mwah. Ik vind het design wel leuk verzonnen maar die prijs. 100 piek meer dan een GA2100.
Is dat alleen omdat er UFC op staat?
Als het een G was geweest zonder sponsordeal en voor de prijs van een GA2100 had ik er wel interesse in gehad.