CasiOak / GA-(B)2100 / GM-2100 only

De eerste groene BT Casioak hier volgens mij. Leuk! Hoe bevalt ie? En hoe soepel is de band?

1 like

Zou kunnen, de CasiOak is meestal lekker kleurrijk, voor mij sowieso groen :green_heart:.
De band is fantastisch, daar merk je helemaal niets van om de pols. Het horloge weegt ook nog eens vrijwel niets, dus het gebeurd wel eens (zeker in de zee) dat ik bang ben dat hij verdwenen.
Ik draag eigenlijk liever horloges met armbanden, maar dit is mogelijk de perfecte toolwatch voor activiteiten.
Tevens heb ik moeite met een quartz horloge, vanwege de verspringende secondenwijzer - tik/tak/tik/tak - ik word er naar van :crazy_face:. Dit horloge heeft dat niet en heeft toch de ‘looks’ van een ‘normaal horloge’. Daarnaast op zonne-energie dus geen lege batterij op een slecht moment.

1 like

Fijn, was bang dat ie net zo stug zou zijn als die van mijn Casio Duro…

Soms zijn ze handig maar ik begrijp het. Ik zie ook het liefst een sweeping second van een caliber op 28800 bph.

1 like

Wat wil een mens nog meer :sun_with_face: :green_heart:.

8 likes

Na m’n teleurstellende ervaring met m’n eerste G-Shock - de GA-2100 was te groot voor m’n smalle pols - is er nu een GMA-S2100 (43mm) onderweg naar mij.

Nu kan ik het natuurlijk niet laten om eraan te knutselen, dus nog wat onderdelen besteld om hem op smaak te brengen.

Stalen kast en andere pushers voor een ‘panda look’.

6 likes

Je bent de Knutselkoning toch? Begrijpelijk…
Mooi resultaat! Leuke combinatie.

1 like

Nice man :ok_hand:t2:

1 like

Genta-Shock

1 like

Soms is het zoeken naar de juiste match … met hulp van dochterlief geslaagd :green_heart:

10 likes

Heel geslaagd, lekker frisse kleuren combinatie.

1 like

Eerste werkdag na de vakantie … Blue Monday :sweat_drops:

7 likes

NA: Mijn eerste Casioak. Vind het horloge echt heel tof en mooi. Bijzondere kleuren combinatie.

Alleen het bandje vind ik echt te stug. In de loop van de dag gaat ie irriteren. Iemand ideeën voor een goed passend alternatief? Zowel qua kleur als kwaliteit. Modden maar een andere kast wil ik absoluut niet, ik vind de combinatie van de metalen kast/cover samen met de wijzerplaat te mooi om te wijzigen.

5 likes

Hey Erik, waar heb je die mooie lederen band vandaan? En de adapter?

Ben heel blij met mijn nieuwe Casioak maar het originele bandje is wat stug. Kleur past wel heel mooi.

Welke strap adapters heb je? Metalen case heeft mijn Casioak al… Dat originele resin bandje is mooi maar te stug.

1 like

Goedemiddag,

Bij mij past de adapter goed, ik lees wel wisselende reviews.
Adapter heb ik op bol besteld:

Band kom hier vandaan:

Ik zie dat ze de band niet meer op voorraad hebben.

1 like

Andere kleur

1 like

Ik twijfelde inderdaad vanwege de verschillende reviews. Gewoon maar proberen. In mijn geval de zwarte…

Ik zag je kast kleur dus dacht inderdaad ook even de zwarte erbij :slight_smile: je kan hem altijd nog retour sturen

1 like

Die van bol.com

1 like

Dat is 2x positief advies over de adapters van bol.com dus dan ga ik die bestellen. Heb genoeg keuze uit 22mm banden, ook single pass NATO.