CasiOak / GA-(B)2100 / GM-2100 only

Gaaf man ! De 2100 Moon :smile: ziet er mooi uit :ok_hand:t2:

2 likes

Deze hier ook maar even plaatsen. Dat modden is beter bevallen dan gedacht. Zou er best nog eentje willen aanpakken

4 likes

Gave mod! Welke is dit?

2 likes

Dit is/was een GM-B2100BD-1A (dus de zwarte full metal stealth versie).

Ivm met wat beschadigingen op de bezel en band is de behuizing deels geschuurd en gepolijst (dus ook deels de zwarte coating verwijderd). Bezel, markeringen en sluiting Pepsi gekleurd met verfstiften.

Ik heb ook nog een rose gouden versie, die is ook zo mooi, maar iets in mij wilt hier nu een IFL regenboog versie van maken :joy:

2 likes

Lekker stukje huisvlijt! Heel origineel.

Welkom op het HF trouwens!

1 like

Casioak gen 4.

Dit is een goedkope variant.
Was een uitprobeersel maar ik ben er (als werkhorloge) tevreden mee.

1 like

Waar heb je de bracelet gekocht?

Heb ooit deze versie gehad van Skxmods inclusief Caseback. Dat was toch wel een mooie combo. “Helaas” zit er nogal een hoge
omloopsnelheid in mijn Casio collectie dus deze geeft heeft het veld weer moeten ruimen

Net als deze smoked Skeleton (die werd gelig dus gekookt met wat inkt)

4 likes

5 likes

4 likes

Mooie band! Ik wil mijn GM2100 Midnight Fog ook op staal en dacht aan deze in “koffie” kleur.

Is de jouwe dezelfde band of verkoopt Casio originele banden? Want als dat zo is ga ik voor Casio…

Het gaan om dit horloge:

Tijdje geleden bij deze webwinkel een bandje gekocht voor m’n AW-590 en 591 maar die passen voor geen meter, er zit flink wat ruimte tussen de kast en de band. Passen de stalen banden wel goed ?

1 like

Band is onderweg uit China, ben benieuwd… tot nu toe altijd goede ervaringen met bandjes van Ali gehad qua pasvorm.
Het FKM bandje van Ali past perfect maar in de winter draag ik liever geen (al dan niet nep) rubber.

1 like

5 likes

Zo gekocht of heb je zelf zitten knutselen?

Vandaag de 2100 maar weer eens omgedaan :ok_hand:t2:

2 likes

Zelf zitten knutselen, vier schroefjes en klaar.

Goedkoop mod setje uit China. :thinking:

1 like

Nice! Ziet er in ieder geval ruig uit, heb je toevallig een linkje van deze set?

Het horloge is een GA2100BCE.

Van de mod heb ik alleen nog een foto.
Even de google Lens gebruiken, dan komen vele mod sets tevoorschijn.

Maar mijn advies, kijk even op de site SKXMOD.com
Veel betere kwaliteit dan dat ik heb!

1 like

De stalen AliExpress band is binnen. Bruin/koffie kleur volgens de site, ik zou het eerder rood koper noemen, best mooi. Solide schakels, inkorten gaat makkelijk omdat alle schakels met mini bandpennen gekoppeld zijn. Massieve endlinks. Passen heel goed op de GM2100, ca. 0,25 mm speling in alle richtingen, makkelijk in en uit klikken. Alleen de sluiting is slechts redelijk van kwaliteit met een goedkoop pennetje. Wel 4 gaatjes micro verstelling.

Zit heel comfortabel op mijn 17,5cm pols en qua aantal schakels zou je tot 22cm polsomtrek kunnen gaan echter: de massieve endlinks buigen mee met de horloge kast naar beneden gericht en kunnen niet bewegen t.o.v. de kast! Op mijn pols valt het precies goed maar als je pols veel groter is betwijfel ik of het comfortabel met je pols meeloopt.

Enfin, de foto’s! (Bij wit lamplicht, 4000K)

2 likes