Casual/dressy tough-solar multiband6 ana-digi Casio

…gezocht. Ben al jaren op zoek naar een dergelijke combi.

Vind wijzers prettig aflezen, maar wil ook de digitale functies. Tot op heden nog geen combi van bovenstaande gevonden. Alleen een G-shock:

Iemand ideeen?

Dit is een solar; zeer dressy ( op lederen band ) én een minute repeater !!!
En perpetual calendar.
Maar geen digi.
Nu, je kan alles niet hebben.
Ook speciale datum-aanduiding.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51N054ZTBWL.jpg

het hangt nogal van het budget af wat je uit wilt geven…
casio is een leuke klok maar als budget niet veel uitmaakt zou ik voor een breitling gaan aerospace / Emergency / airwolf
http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,202143

Bedankt marc-b1 en seamaster voor de input.

Maar ik zoek echt de combi van:
-solar, voor intensief gebruik van licht en functies, zonder dat ineens je batterij op is.

-multiband6, altijd de juiste tijd op reis. Ook in China waar ik geregeld kom.

-ana-digi, wijzers omdat ik dat prettig aflezen vind (met lume!). En digitaal voor de vele functies. Maar 1 functie in het bijzonder: het uursignaal. Ik heb namelijk gemerkt dat bij intense projecten een uursignaal erg praktisch is.

-verlichting voor display ipv analoge wijzerplaat. Ik wil de digitale functies ook in schemer/donker kunnen aflezen. Ik ben daarom geen fan van de LED verlichting van de wijzerplaat. Liefst illuminator of desnoods LED bij display.
Hier zie je dat door de LED op de wijzerplaat, je de onderste display amper kunt aflezen en de bovenste display al helemaal niet meer:

Bij m’n nieuwe reisklok heb ik om de verlichting toch gekozen voor een geheel digitale met illuminator

in plaats van een ana-digi, welke ik eigenlijk mooier vind.

Casio heeft wel casual/nette modellen die bijna alles combineren. Maar sommige hebben geen uursignaal, of ‘slechts’ multiband5, of slechte verlichting.
Deze Oceanus komst heel dichtbij, maar heeft dus het probleem met de verlichting.

Ik weet dat dit best wat wensen zijn, maar ik heb ook geduld. Dus ik blijf nog verder zoeken. Tips blijven welkom!!

Ik zou zeggen een T-touch, maar die is dan weer niet Solar powerd.

Als ze die nu eens zouden uitrusten met een solar-dial en een radio-ontvanger ( atoomklok-signaal) dan had je dé perfecte T-touch !!! (tu)

Komt nog wel Marc…:wink:

Tja als je echt dressy wilt moet je miscien toch eens kijken naar de Casio

Casio WVQ M610DE 1AVER of de 4210 WVA-M150TDE-1AER

Of de Edifice modellen

Oh boy, ik weet niet of het in m’n dream dream dream lijst een keertje staat beschreven, maar ik zou idd een dergelijk combi erg fijn vinden.

Een Casio abc/pathfinder:
-stoer en strak uiterlijk, beetje als t-touch, waardoor ie ook onder een pak zou kunnen. Met de pathfinders van casio gaat dat naar mijn mening totaal niet.
-twincept, zonder alle poespas ziet het er uit als een normaal horloge
-uiteraard alle standaard abc functies a la PAW2000T-7V
-tough solar, geen zorgen over energiegebruik onderweg
-oplaadbaar via universele micro-usb, want de functies (met name gps) vreet stroom
-multibandX, altijd en overal de juiste tijd
-gps, als ultieme aanvulling op apc (met natuurlijk ondersteuning van galileo, nu we toch bezig zijn:+) In dat opzichte loopt Suunto met z’n x10 voor op Casio
-g-shock, maar wel subtiel verwerkt
-illuminator ipv LED, waardoor hele display goed afleesbaar is
-ook lume op wijzer, zelfs zonder verlichting snel afleesbaar
-capacitive touchscreen, a la i-phone

Ben ik nog iets vergeten?

pimobiel Schreef:

Tja als je echt dressy wilt moet je miscien toch
eens kijken naar de Casio

Casio WVQ M610DE 1AVER of de 4210
WVA-M150TDE-1AER

Of de Edifice modellen

Thx voor de input!

Maar de eerste mist uursignaal. Sommige analoge modellen hebben ook een alarm, maar geen van allen hebben een uursignaal. Daarom zocht ik ana-digi. Ana-digi van sommige andere merken hebben geen uursignaal (heb een Citizen blackhawk (‘uiteraard’ solar en multiband).
De tweede komt er ook heel dichtbij, om LED functie na. Dacht wel dat ie onder de wijzerplaat en bij het display zit, zodat het digitale gedeelte enigzins afleesbaar is. Voorkeur echter illuminator. Maar bovenal, ‘slechts’ mulitband 5. Maar dit was wel een model die ik overwoog.

We worden warmer en warmer. Ik geloof dat 't er ooit van gaat komen.

Ik heb gisteren vanaf mijn werk geantwoord, en zo snel gen afbeeldingen gevonden.

Ik zal nog eens zoeken, want hoewel ik geen Casio heb, maar wel wat gekocht voor familie en vrienden is het toch een merk wat eigenlijk voor elke doelgroep iets heeft.

Zelf heb ik er geen, want die ik zelf had uitgezocht had een kunstof kast met titanium laagje, en die wel massief was vond ik de wijzerplaat niet mooi.

De skyhawk (uit mijn hoofd) in titanium is mijn favoriet, maar erg duur.

Heeft hier afgelopen jaar geloof ik te koop gestaan.
Ik zoek nog even verder.

Succes

Ok,

de Citizen Promaster Eco-Drive Skyhawk Titanium JR3060-67E / 59F

En voor die prijs wil ik hem eigenlijk ook wel.
MAaar momenteel alleen willen,

want:

pimobiel Schreef:

Ik heb gisteren vanaf mijn werk geantwoord, en zo
snel gen afbeeldingen gevonden.

Ik zal nog eens zoeken, want hoewel ik geen Casio
heb, maar wel wat gekocht voor familie en vrienden
is het toch een merk wat eigenlijk voor elke
doelgroep iets heeft.

Yep, Casio is erg gevarieerd met hun lijnen. Voor de sporters, trekkers, zeilers, zakenpeople, de kids, en Jan-modaal. Zelfs de “rijke” mensen proberen ze aan te trekken met hun relatief dure Oceanus modellen. Sommigen zitten rond de duizend. Euro’s wel te verstaan…

Mooie klok, maar zoals uit topic al blijkt, ook deze mist wat functies.

M’n Black hawk heeft bijna alles, op een uursignaal. Dus ik blijf nog lekker zoeken. Want de quest naar een klokje vind ik ook razend leuk!

De G-Shock die je laat zien, vind ik trouwens wel helemaal te gek! (tu) Daar zou ik niet lang bedenktijd voor nodig hebben.

Ja heh, ik vind em ook erg stoer, met name door die donkere kast. Vaak is ie staalkleurig, maar deze heeft een soort blauw grijze coating. En niet onwijs schreeuwerige rode of gele prints. Vind alleen jammer dat ie LED en geen illuminator heeft. M’n LED g-shock kan ik als noodzaklampje gebruiken om in 't pikkedonker een hendel of lichtknopje te vinden. Maar het display is dan niet af te lezen. (td)
En dat is voor mij belangrijker. Effe in bed de wekker stellen enzo.

Paul G. Schreef:

De G-Shock die je laat zien, vind ik trouwens wel
helemaal te gek! (tu) Daar zou ik niet lang
bedenktijd voor nodig hebben.

Deze uitvoering vind ik 't het vetst met inverse display en helemaal zwart:

Jammer alleen dat de letters op de kast weer wit zijn ipv zwart.

Ik kwijl met je mee…
Vind de T-Touch erg gaaf (vooral de Expert Pilot versies) maar wel ook erg duur.
Casio komt daar nu met de PAW-5000 qua functies wel in de buurt/eroverheen. Vind Solar en Tough Mvt. zeker een meerwaarde bieden.
Het enige wat ik graag aan je lijstje zou toe willen voegen is een niet te hoge prijs (maja… als die eisen drijven de prijs wel op)

thedr Schreef:

Ik kwijl met je mee…
Vind de T-Touch erg gaaf (vooral de Expert Pilot
versies) maar wel ook erg duur.
Casio komt daar nu met de PAW-5000 qua functies
wel in de buurt/eroverheen. Vind Solar en Tough
Mvt. zeker een meerwaarde bieden.
Het enige wat ik graag aan je lijstje zou toe
willen voegen is een niet te hoge prijs (maja…
als die eisen drijven de prijs wel op)

Kwa verschillende functies heeft een Casio ABC meer in z’n mars dan menig ander ABC horloge. Sommigen vinden de metingen minder accuraat dan andere, maar dat heb ik nog niet kunnen vergelijken. Alleen het design blijft erg hicky, maar tja, daar zijn abc horloges ook voor bedoeld. Maar een Tissot heeft meer een 007 gehalte, een gewoon ogend horloge dat stiekem een hoop meer kan dan alleen de tijd weergeven.
Ik bedoel, de schurk ziet zo dat ie als eerst je van je Protrek moet ontwapenen…

…maar nog niet helemaal. Koppie krauw!

Zo te zien wordt het uurwerk van de GW-2500BD-1AER nu ook gebruikt in andere modellen:

Check die start/stop knop!
Erg stoer model. Alleen jammer dat het nog steeds een te sportief model voor me is. Het moet voor mij onder casual en een pak kunnen.
Ik zoek meer iets in de trend van

En ook jammer dat er nog steeds LED in zit ipv illuminator. Zeg maar ‘verlichting’ maar nog steeds onleesbare display… (td) Ik hoop dat ze daar snel vanaf stappen.

En deze Seiko komt in de herfst uit. The world’s first EPD watch with an active matrix system prijs €990,- Lekker strak horloge met de nieuwste technieken. Ook solar en radiocontroll en nog veel meer;)