Ben al lang bezig met bijhouden van catalogi van merken die mijn interesse wekken.
Heb juist nog 2 ontbrekende Breitling boekjes erbij gekocht.
Naast IWC, Sinn, Omega en Panerai verzamel ik dus Breitling boekjes.
Ik heb juist een nieuwe kast gekocht om meer plaats te krijgen, maar die zal waarschijnlijk snel weer gevuld zijn.
Zijn er nog zo een verzamelaars, of gooien jullie die toch terug weg?
Bij het flipperen van een horloge geeft ik de bewuste catalogus van het merk mee. Hele mooie catalogi bewaar ik voor in mijn mancorner ( de cave is me recentelijk ontnomen ). De overige bij het oud papier, of geef ik weg.
Een aantal voor mij interessante brochures/catalogi houd ik, de andere krijgen een ander thuis (kan ook de verbrandingsoven zijn).
Goed plan, catalogi zijn een stuk betaalbaarder dan de horloges.
En het onderhoud is een stuk eenvoudiger.
Dan vraag jij je elke dag af: welke catalogus neem ik vandaag eens mee?
Ik berg ook alle catalogi op die ik krijg of vind. Af en toe vraag ik eentje aan: laatste van Moritz Grosmann, op aanraden van Red!
Prachtig “boekwerk” met mooie plaatjes.
Onlangs zo’n kast vol met catalogussen etc. weggegeven. Wat ik eigenlijk nog bewaar zijn jaarboeken of boeken van een bepaald merk met een historisch overzicht.
Ik heb nog wel een IWC 2015/2016, Bell&Ross 2014/2015 en Longines 2014/2015 voor je. Mochten die nog ontbreken.
Ik heb zo een kleine verzameling van op internet bestelde catalogi, en er zitten een paar hele mooie bij vind ik zelf:
Verzamel voornamelijk tijdschriften rond horloges en heb een zwak voor boeken over horloges van Mondani.
Thanks, maar die heb ik ook al.
Heb je die.Omega catalogus ook via mail gekregen?
Ik krijg bijna nooit respons van hen. Ik ging dan steeds naar een winkel.
Jep, gewoon via de email.
Ik heb wel gemerkt dat de meeste van de Swatch groep geen catalogus versturen, alleen te downloaden.
Die van Panerai heb ik drie keer aan moeten vragen geloof ik voor die gestuurd werd
Hier voor de Omega catalogus, je moet alleen even een account maken:
Klikkie doen!
Ik spaar die van Breguet, A. Lange & Söhne, Jaqcuet Droz en Vacheron Constantin, van de rest had ik veel maar weggedaan…
Mondani heb ik nog nooit van gehoord. Kun je er eentje laten zien svp?
Ik dank dat hij Mondaine bedoeld.
Ah ok, ja daar had ik niet aan gedacht.
tja, dat is wel een icoon…
Mooi om te zien dat ze netjes in een rijtje op een schap terecht zijn gekomen.