Catawiki Meistersinger - ben ik nou gek?

Ik zit deze Meistersinger te bekijken vandaag en kijk ook eens op de website van de verkoper. Kunt deze gewoon kopen bij hem voor 690 euro maar op Catawiki bied een en dezelfde bieder twee keer achter elkaar respectievelijk 600 en 750 euro.
Ben ik nou gek?

Als jij die bieder bent, wel :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Misschien zag bieder bij het eerste bod dat de minimumprijs niet werd gehaald. Heeft vervolgens automatisch bod gedaan van 750 of hoger in de hoop de minimumprijs op die manier te halen. Dat bieder niet verder kijkt dan de neus lang is op zoek naar evt een goedkoper model, misschien luiheid/onwetendheid/ongeïnteresseerdheid.

1 like

O ja, mensen op Catawiki bieden soms als dollemannen. Alweer een poos geleden zag ik een paar keer na elkaar Seiko5-jes gaan voor € 150,-- en meer, terwijl die bij Rob toen voor € 75,-- te halen waren … (en dan nog niet de kosten die Cwi erover heen rekent erbij opgezet.) Inmiddels zijn die Seiko5-jes niet meer te koop op Cwi, als ik het goed heb begrepen. Het zit een segmentje hoger of zo.

Ja ok van dat minimum kan ik begrijpen.
Als deze bieder nou ook gewoon even op de website van de verkoper kijkt kan hij wat geld besparen :wink:
Nou goed, gelukkig ben ik niet gek

Ik zie er nog wel eens 5-jes voorbij komen. Soms idd voor debiele bedragen weg.

1 like

Ik heb in het verleden enkele horloges gekocht op Catawiki, onder andere een Meyers die nu al jaren in de lade stof ligt te happen. Er ingetuind? Ja wel degelijk.

Ik heb al regelmatig biedingen op horloges gezien die zwaar boven de nieuwprijs op bekende websites liggen. Typenummer googlen en je bent er. Geen idee wie dit doet en waarom. Twijfel bijna aan de autenticiteit ervan: “zo dom kan je toch niet zijn”

3 likes

Meyers heb ik er ook wel eens voorbij zien komen. Maar buiten Catawiki kan ik niet veel vinden over dit merk. Dan vind ik 600 euro wel erg veel geld.

1 like

Klopt binnen dit forum al een topic aan toegewijd, slechtste aankoop ooit van mij, wijsheid komt met de jaren haha

4 likes