Catawiki oplichtersproof?

Hallo allemaal,

Ik zit er overna te denken om mijn Porsche Design horloge via Catawiki te verkopen. Omdat het horloge (voor mij) een grote waarde heeft ben ik benieuwd of het veilig is om op deze manier mijn horloge te verkopen.Graag zou ik jullie mening/ervaringen hierover willen horen.

Groetjes Noah

Kijk eens in de catawiki topics hier. Er zijn gemixte ervaringen over het gebruik van catawiki.

1 like

Ik denk dat Catawiki wel één van de meeste veilige platformen is om te verkopen. De koper maakt eerst geld over naar Catawiki voordat jij iets hoeft te versturen, als je dan zorgt dat het object volledig juist is beschreven, volledig verzekerd en aangetekend wordt verstuurd dan kan er eigenlijk weinig meer mee mis gaan. Voor dure horloges wil ik je wel aanraden om foto’s te maken van het pakketje en eventueel een filmpje van het werkende horloge.

2 likes

Maar stel, de kopende partij zegt dat het horloge niet zoals beschreven is? Is het dan weg geld? Of moet ik het gewoon verzenden en uitgaan van de goedheid van de mens?

Uiteindelijk moet je er ook een beetje het vertrouwen in hebben dat degene die het koopt het ook graag wil hebben. Als middels foto’s en beschrijving er geen misverstand kan ontstaan over de staat en werking van het horloge dan minimaliseer je de mogelijke problemen. 100% gegarandeerd zonder problemen kan alleen als je het horloge niet verkoopt en blijft dragen.

1 like

Als het niet klopt met hetgeen wat omschreven staat, kun je een dispuut aanvragen.
Hierdoor wordt het geld even bevroren, totdat het is opgelost.

Maar tegenwoordig dien je alle details goed op te schrijven.

Je kunt het ook hier proberen toch? :slight_smile:

Ja ik denk dat ik dat eerst maar ga proberen :wink:

Waarom niet gewoon hier in het verkoopgedeelte? Kun je F2F de overdracht en betaling afhandelen.

1 like

Ik heb op dit moment zelf een geschil via catawiki met een verkoper uit Portugal. Echter gaat het bij mij om de kwestie origineel of imitatie. Dat maakt het wel een stuk gemakkelijker.
In geval de staat van een kavel door zowel de verkoper als koper anders geĂŻnterpreteerd wordt, is dat een lastiger geschil.
Aangezien f2f niet altijd mogelijk is, zou ik heel erg duidelijk de staat van het horloge beschrijven om je in te dekken.

1 like

gewoon doen, selecteer best de katern "exclusieve horloges"
Topopbrengst gegarandeerd en je kan gewoon een reserve price zetten.

1 like

Inderdaad eerst hier proberen… scheelt je al 12,5% commissie ex BTW… :wink:

klopt idd, behalve als je 30% meer krijgt…

2 likes

Oh ja, dat komt er natuurlijk ook nog bij -.- Ben er nu al helemaal uit

Zijn toch voldoende manieren om een horloge te verkopen waarbij je 100% zelf de touwtjes in handen houdt. Ik zou nooit via catawiki een horloge verkopen

Vuistregel: bij de vraag “is X oplichterproof” is het antwoord “nee”.

Vul bij X in wat je wilt :wink:

1 like

Mijn ervaring leert NEE!
Ik heb mooie deals gesloten met tevreden kopers, maar als een koper er op uit is kan die het je als verkoper zeer moeilijk maken.

Het is zeker veilig om daarop te kopen. Maar of je daar de juiste prijzen betaalt trek ik in grote twijfel. Vaak worden modellen voor meer verkocht dan de winkelwaarde. En dan heb ik het over nieuwe horloges. Mensen trappen daarin omdat ze denken dan een goede deal te hebben gedaan.

Ja weet je ook Catawiki is “wat de gek ervoor geeft”, als jij je research niet doet dan kun je jezelf flink in de vingers snijden.

Dat is absoluut waar ja. Eerst kijken en dan kopen. Mmm klinkt bijna als een Nederlander

Ligt er heel erg aan wat voor horloges. Sommige klokjes gaan voor minder weg dan de marktwaarde, sommige voor meer. Je moet een beetje de catawiki markt leren kennen :wink: