Catawiki says NO !

Ze geven er de brui aan en hebben een lijstje :slight_smile: gemaakt met horloges die niet meer opgenomen gaan worden.
Heb je er een liggen dan is nu de kans, want na 30-5 willen ze die niet meer.

4 likes

Meeste lijkt me logisch

Idd, Orient bijvoorbeeld en al die plakmerken…

1 like

Raar, zitten ook goede merken tussen?
Ook orient vind ik vreemd om te weigeren, heel mooi spul gemaakt in de jaren 60 en 70

3 likes

Toont nog maar eens aan hoe veel ze daar van vintage kennen…
Candino
Dugena
Iaxa
Olma
Roamer
Technos
…

Idioten.

22 likes

Lijkt me deels wel verklaarbaar. Uiteraard zoeken ze de topmerken die relatief veel opbrengen en dus ook voor hun platform.
Ze leven van aan- en verkoopprovisie, dus een Rolex van € 5.000,00 a 18% (?) provisie is simpelweg beter voor ze dan de DD van € 100,-.
Anderzijds vergeten ze de “kleine man” waardoor ze groot zijn geworden.
Ik merk dat ook in andere verkoop categorieën.

1 like

Logisch om een historisch merk als Oriënt te weren. Plakmerk. Euhhh… oh wacht … Huh, Oriënt?? Met hun in house uurwerken?? Die Oriënt?? Die met hun Saturation Diver? Die??

Laten ze maar een stuk of wat veilingmeesters weren …

12 likes

En citizen niet? Waarom Orient dan wel :astonished:

5 likes

Frapant dat dan een plakmerk als Thomas Earnshaw er niet tussen staat, die worden er ook aangeboden in overvloed

3 likes

Vreemd, iedere euro die ze kunnen pakken lijkt me toch mooi meegenomen.

2 likes

Op zich wel logisch,want ze willen zich in de hogere regionen profileren en wat is er dan makkelijker dan alle merken waarvan je als onervaren wiki taxateur denkt dat het troep is uit de inname lijst te weren.

Met alleen de topmerken in het assortiment zit je zo tussen/met de grote heren te handelen,met alle problemen/gevolgen van dien.

3 likes

Terecht, ze maken ook reclame voor de advertenties. dan moet er natuurlijk wel wat vlees aan zitten…

Dat is dus een prullijst met prulmerken als ik het goed begrijp…
Daar zal @LeenV niet blij mee zijn nu hij volgens catawiki rondloopt met een prul om zijn pols…:joy:

1 like

Ze zullen toch ook wel iets aan de commissie moeten doen als ze willen concurreren met andere verkoopkanalen. Nu vangen ze totaal 21,5% terwijl dit bij Chrono24 bijvoorbeeld maar 2,85% is.

Ik kan me herinneren dat een paar horloges uit de veilingen zijn gehaald, na enkele kritische opmerkingen van een forumlid. Dat waren niet de mindere horloges ! Een aanbod om veilingmeester te worden is toen vriendelijk genegeerd meen ik.
Wellicht dat deze alsnog in wil springen, en nee we noemen geen namen :slight_smile:

Ruhla mag nog wel…:joy::joy:

5 likes

Laco mag niet meer. Wat een ongelooflijke sukkelaars.

8 likes

Apart…

Blijkbaar een HEEL grove selectie gemaakt want ondanks dat ik snap dat je van sommige hier genoemde merken je ook hele basic, afgeragde, weinig waard zijnde horloges trof op de veiling mis je zo ook echt mooi spul…

Wellicht dat er andere zaken een rol spelen, bewuste keuze voor bepaalde markten of wellicht waren dit de horloges waar het meeste gedoe mee was?

Iemand goed ingevoerd?

1 like

Catawiki is sowieso een ballentent waar rotzooi te hoog getaxeerd wordt en waar menig koper al flink teleurgesteld is.

Tel dan die belachelijke commissies er nog eens bij op en voila…

5 likes

@Frans53 die van mij is nog van voor de lijm :full_moon_with_face:

1 like