Catawiki Turkse verkopers

Dat zal inderdaad wel gebeuren maar dan moeten kopers toch negatief reageren?

Er is er 1 die aan de lopende band IWC’s verkoopt. Als je fake bent of verkoopt donderen ze je er echt wel af gok ik.

Maar wat dat betreft ben je bij C24 beter beschermt.
Ik heb er een IWC gekocht van een gozert uit Tsjechië. Was een particuliere verkoper. Het horloge had een hele mooie prijs en ik heb er nog wat vanaf geluld.
Ik kan je eerlijk zeggen dat het me toch wel een beetje dun door den broek liep of het allemaal wel goed zou gaan.
Maar het was een super aardige gozert, heel open en eerlijk, en het horloge is echt een steal geweest.

1 like

Ook met feedback kan je sjoemelen.

Oh nee hoor. Ze mogen die fake troep wat betreft Seiko gewoon rustig blijven verkopen. Wordt zelfs gewoon geaccepteerd in de veilingen.

1 like

Niet altijd hoor. Zo zijn er indertijd heel veel Cortebert zak- en polshorloges naar daar gegaan omdat dit merk huisleverancier was van de Turkse Spoorwegen. Zitten soms nog mooie onverprutste exemplaren tussen. Maar er zit inderdaad veel kaf tussen het koren.

9 van de 10 Omega’s op Catawiki is van een Turkse aanbieder, zit een hoop zooi tussen. Veel mensen zijn snel tevreden en klachten worden meestal opgelost dus hebben die aanbieders vaak ook best een goeie feedback score.

Klopt. Ze vullen hier een ander bedrag in.

Daarnaast zoals @koekoek zegt, ken enkel horor verhalen van grote Turkse catawiki seiko verkopers. Sjoemelen niet alleen met de belasting, maar ook met onderdelen en slechte beunhaas reparaties.

Ik zou het niet doen.

:+1:t3:

Zeker 2 jaar niet gekeken op deze veilingsite. Nieuwsgierig geworden door dit topic, toch even gekeken;

wat een drama; volop puinbakken, repainted dials, aftermarket onderdelen en schattingen die soms meer dan 100% te hoog zijn… Geen wonder dat de vintage markt overspoelt wordt door troep, met dank aan C…i. :rage:

Enige lichtpuntje; bij de turkse verkopers staat het vermeld wanneer er sprake is van aftermarket en redials. (bij andere verkopers meestal niet, terwijl ik genoeg zie, wat ik niet vertrouw)

1 like

En jij vindt dat erg?

Er zijn wel degelijk zeer betrouwbare Turkse Catawiki handelaars.

1 like

Bij kasten staat het er niet bij. En zag laatst ook een replica horloge bij een turkse verkoper.

Jij vind frauderen prima? Als bedrijf frauderen? Als bedrijf adverteren met frauderen?

Jongens ik ben jullie eeuwig dankbaar! Dat ik er nu pas achterkom dat alleen Turkse handelaren niet te vertrouwen zijn en de rest van de aanbieders wel. :see_no_evil:

2 likes

Er wordt hier specifiek gevraagd naar Turkse verkopers. Nogal logisch dat andere verkopers dan niet besproken worden hier.

2 likes

Ach ja wat dom van mij. :man_facepalming:

Nogal stigmatiserend dan misschien?

1 like

Gewoon een observering van het seiko aanbod dat ik van veel turkse verkopers op catawiki zie. Als jij daar verdere conclusies aan wil verbinden moet je dat doen.

Nee, maar ga jij naar de douane lopen, als er iemand ‘vergeten’ is om de correcte waarde erop te plakken, en je zodoende geen import moet betalen?

Niet flauw doen, man…

Leuk gedraaid koekoek. :ok_hand:

Je neemt het kennelijk nogal persoonlijk op.

Ik vind het nogal discriminerend dat Turkse verkopers hier neergezet worden als fraudeurs. Ik heb uitstekende ervaringen met Turkse toeleveranciers.

2 likes

goed lezen is een kunst

:innocent:

Of heeft u een andere verklaring waarom zij de garantie kunnen geven dat je niet hoeft te betalen voor importkosten?

Uiteraard. Dat is de niet-gealloceerde onderhandelingsruimte die er nog is.

Je weet dat het een veiling is?