Catawiki veilingmeesters

Op Catawiki werd een horloge aangeboden (waarvan het merk me even ontschoten is) die door de veilingmeesters van deze site als zijnde waard tussen 300 e 500 euro werd ingeschat.
Op zich een flinke duit gezien de fotos zeer slecht waren en dan zeker voor een merk waar ik zo mijn bedenkingen bij had. Het feit dat ik het merk vergeten ben duid al op onbekendheid. Op de fotos zag ik dat het ging om een chronograaf die goudkleurig was en een lederen band had.
Tevens zag ik ook dat 1 van de wijzers van de chrono niet meer aanwezig was…kon hem ook niet achter het glas zien liggen, dus neem aan dat de klok open gemaakt zou moeten zijn om de losse wijzer te verwijderen.
Het stadium van de biedingen zat rond de laatste 3 minuten van het einde…
Ik attendeerde de veilingmeester via een mailtje dat ik dit mankement op de foto`s ontdekt had, en me tevens afvroeg hoe de schatting van dit uurwerk dan wel tot stand was gekomen…
In de omschrijving werd ook met geen woord over het mankement gerept.
Na luttele secondes kreeg ik repliek van de beste man met het antwoord dat de verkoper al eens eerder was aangeschreven via mail i.v.m. dit defect en er nog geen antwoord was gekomen van de verkoper.
Daarop vroeg ik de man waarom deze klok op de veilinglijst staat zonder enige vermelding van de missende wijzer en dat deze dus al helemaal niet aangeboden zou mogen worden.
Hierop gaf hij te kennen dat ik correct was en hij de verkoop ging annuleren met medeweten van verkoper en koper.

Pluspunt is dat de veilingmeester direct reageerde op mijn vragen via de mail in enkele ogenblikken.
Minpunt vind ik dat ze niet eens de moeite genomen hebben om de foto`s te inspecteren en deze fout niet hebben waargenomen…
Waarschijnlijk was de waarde van uurwerk via catalogus gegoogeld en is er niet meer moeite gestopt in verdere waardebepaling…

Over Catawiki heb ik ook zoals sommigen hier op het forum ook mijn reserves…
Heb intussen wel een duikertje daar gekocht voor een paar stuivers om een lekker mee te gaan tuinieren…

Deze verkoop was zonder problemen verlopen en binnen 2 dagen in mijn bezit.
Ben nog op deze veilingsite aan het neuzen maar ben wel voorzichtiger geworden.

Mvg Theo.

En waarom zou je hier een apart topic voor openen terwijl er al een zeer groot catawiki topic is?

Niet gezien…