Ja, nu maak je het wel erg bont. Catawiki heeft me verzekerd middels email dat een bewijs van bezorging met handtekening op het adres vermeld in Catawiki, voldoende is. Wat moet je dan? In de auto stappen en het zelf afleveren, een bewijs van overgave/overname laten tekenen en een actiefoto maken van het moment van overhandigen?
Liefst nog met een selfie, zodat het wel om de juiste koper en verkoper gaan.
Ik probeer alleen duidelijk te maken dat je als verkoper uiteindelijk altijd zwak staat. Het feedback systeem werkt daar ook aan mee.
Catawiki zegt wel het laatste woord te hebben, maar beschermen ze de verkoper bij juridische acties van kopers die geld terugeisen en gewoon juridisch bewijs van levering vragen? Eerder is immers als min of meer toegegeven dat men liever voor opnieuw aanbieden kiest dan voor (dure en trage) incasso. Ik vind dat een verstandige keuze enerzijds, een keuze die bij de eigenlijke verkoper moet liggen anderzijds.
Ik denk en hoop dat Catawiki daar best wel goed mee kan omgaan. Incasso is alleen van toepassing als er niet betaald wordt. Op dat moment is er nog niets verzonden.
In het geval dat er verzonden is, lijkt me dat je vrij sterk staat met een notificatie van aflevering en een handtekening voor ontvangst. Wat is een juridisch bewijs van levering?
Heb ik ook gedaan. Verzendkosten voor andere landen als NL, Belgiƫ en Duitsland op 75,- euro gezet. NL kosteloos, Belgie en Duitsland tegen werkelijke kosten. Dat zal ze buiten die landen niet echt stimuleren om te bieden.
Door de verzendkosten hoger te maken vermijd je niet direct de problemen.
Want bij exclusieve horloges zijn die verzendkosten bijna normaal.
Uiteindelijk sta je als verkoper iets zwakker, omdat een koper je kan chanteren met een negatieve feedback.
Lijkt me een goed plan, alhoewel ik naar Frankrijk toch al meerdere prima transacties heb verzonden. Het scheelt misschien iets in de biedingen, maar we gaan het meemaken. Jij ook een dikke kus
Inmiddels heb ik via Catawiki horloges zowat overal verkoct, van Italiƫ tot Maleisiƫ aan toe en tot nu toe is alles netjes afgeleverd. Verzendkosten ophoog gooien kan wel natuurlijk maar voor de wat goedkopere horloges prijs je je dan zelf wel weer een beetje uit de markt.
Over anderhalf uur loopt af, inclusief alle replicaāsā¦
Die Seiko Final Fantasy ging voor lekker veel geld weg. Ik ben halverwege afgehaaktā¦
Mijn 2de zending naar Italiƫ is nu onderweg, ben benieuwd. De 1ste keer geen problemen gehad.
Overigens laatst een Fransman die nogal ongeduldig was, en was met 6 werkdagen geleverd
Weer een geslaagde transactie met een Italiaan en positieve feedback ontvangen, dus het kan wel!
Hier twee onderweg naar ItaliĆ«, ik wacht maar afā¦
Ik heb er denk ik toch al wel een stuk of 25 richting Italiƫ verzonden hoor.
Inderdaad een beetje opgewonden standjes soms, maar tot nu nog geen negatieve feedback ofzo ontvangenā¦
Wat een onzin om dit te melden bij catawiki of dat kopers hier negatieve feedback voor geven.
Als je als koper meer hebt betaald voor een horloge dan het bijvoorbeeld op aliexpress kost, is dat je eigen āfoutā.
Zo goed als alle producten zijn in China goedkoper. Als alle verkopers van Chinese producten in Nederland ook Chinese prijzen zouden moeten hanteren is er natuurlijk niets aantrekkelijks meer aan om vanuit China te importeren om het hier te verkopen.
Dat je zelfs een medaille of benaming zou willen voor top-melder zegt een hoop. Je zou wat mij betreft eerder een ban moeten krijgen voor het stelselmatig bemoeien met andermans veilingen.
Ik heb me ook laten verleiden om het eens te proberen, wel met een reserve price! Na 4 uur was deze al bereikt, had hem veel hoger moeten zetten
Een hoge reserve price is volgens mij juist niet erg gunstig.
De reserve lag op 20.000ā¬, na 4 uur had ik de reserve al!
Wat lul jij nou allemaal?
Misschien moet je het even melden bij een moderator anders