Catawiki

Thanks, zal hem er morgen even uithalen. Is overigens niet mijn veiling. Ik doe enkel die van woensdag (en stel dus ook enkel die samen). Geen idee waarom mijn hoofd hierbij staat, haha.

1 like

Wat een onzin horloges, zelfs die Armani is fake. Maar ook die andere Z-merken.

Maar ja deze dan, new old stock :grinning:
Tientje op Ebay, gratis thuisbezorgd vanuit Honkong. Heb het al meerdere malen aangegeven maar er gebeurd niks mee.

Volgens mij is Jeroen de enige van de veilingmeesters die meeleest. We kunnen hem ook niet alles verwijten of laten opschonen, de mailadressen van de andere veilingmeesters staan ook naast de kavels. Capice is ermee gekapt, na al jullie kritiek.

1 like

Ik weet niet of je het als kritiek moet beschouwen. De aanbieder die die Infantry aanbiedt is er eentje die er tientallen per week aanbiedt en vaak echt wel goede horloges heeft. Waarschijnlijk worden die dan gewoon in 1x allemaal goedgekeurd zonder dat ze ‘echt’ gecontroleerd worden. En dat is wel begrijpelijk. Ik vind het dan ook meer een ‘fout’ van de aanbieder dan van de veilingmeester.

tussen die tientallen aangeboden horloges zitten wel een heleboel ’ vage ’

Maar ook wel heel veel mooie artikelen. Ik denk dat de aanbieder hier op aangesproken moet worden wil hij zijn ‘status’ behouden en de meuk er gewoon uithouden.

Als ik Zenith en Omega zou aanbieden, dan wou ik niet eens Infantry aanbieden…

wat een gezeur eigelijk dat je dezelfde horloges ergens anders goedkoper kunt kopen
Is dat niet gewoon de verantwoordelijkheid van de koper IPV de verkoper ?

De verkoper bied ze toch gewoon aan vanaf 1 euro ?, dat dat maffe stelletje kopers niet ff googlen is toch niet het probleem van catawiki ?

of zie ik dat nou gewoon verkeerd ?

neppers is natuurlijk een heel ander verhaal , maar kopen for $19,49 en verkopen voor 133 euro , dat mag toch gewoon volgens alle regels ? , ik ben toch niet verantwoordelijk voor de stupiditeit van een koper , of wel ?

2 likes

Nee, minimaal een waarde van 75 euro.

Ik ben allang afgehaakt, maar natuurlijk heb je gelijk. De koper moet zijn huiswerk doen (‘onderzoeksplicht’) en anders niet mauwen. Niemand kan tegen zijn eigen stupiditeit of luiheid worden beschermd, die verantwoordelijkheid daarvoor draagt de koper echt zelf.

1 like

Het aangeboden artikel moet een waarde hebben van minimaal 75 euro, dat is echt 1 van de regels. Voor de rest heb je gelijk natuurlijk.

Is het niet een idee om een soort ‘blacklist’ te maken van merken waarvan de waarde sowieso niet boven de €75 uitkomt? Lijkt me dat je dit doet gevallen dan makkelijker weert dan op basis van foto’s.

maar als het verkocht wordt boven de 75 euro , heeft het toch ook een waarde boven de 75 euro ?
misschien verkopen de chinezen het wel ver onder de waarde ?

ik heb ook wel eens een mazzeltje gehad , duur horloge voor heel weinig gekocht , omdat ik dan maar heel weinig betaald heb, is de waarde dan ook laag ?

(ik snap naruurlijk wat jullie bedoelen , maar misschien bedoelen ze ‘verwachtte minimale opbrengst 75 euro’)

3 likes

Het gaat meer om de horloges die afkomstig zijn van Aliexpress of hoe dat ook heet.
Ik had dit al paar maanden geleden gemeld, maar ik ben ermee gekapt om het te melden bij een veilingmeester. Je ontvangt toch geen medaille of een benaming: TOP-melder?

Ennuhhh uiteindelijk resulteert het soms in een negatieve feedback, als de koper het item na de koop opzoekt. En vervolgens treft dat hij meer heeft betaald dan de nieuwprijs :blush:

Ik heb nu al van meerdere personen gehoord dat er veel gezever is wanneer het winnende bod wordt uitgebracht door een Italiaan. Zowel op persoonlijk vlak (ongeduldig, onredelijk, agressief) als met de postbezorging daar.
Misschien een goede tip: ik heb van alle kavels de verzendkosten aangepast naar Italië. DHL Express koeriersdienst, bezorgtijd 1 a 2 dagen, volledig in eigen beheer/van deur tot deur en handtekening verplicht a 58 euro. Arrivedecci.

1 like

Als men toch van plan is je op te lichten of niet te betalen dan maken hogere verzendkosten toch ook niets uit?

Je hoeft pas te verzenden als er betaald is. Ze proberen je op te lichten door te claimen dat er niets ontvangen is. Dat werkt dan ook niet.

Want dan zijn ze de verzendkosten kwijt, bedoel je? Dan heb je toch nog steeds een horloge voor 58€ i.p.v. koopprijs?

Het complete aankoopbedrag plus verzendkosten moet zijn betaald. Anders hoef je niet te verzenden.

Goed, dus dat betaal ik je, jij verstuurt, ik zeg dat ik niks ontvangen heb, jij toont een handtekening, ik zeg dat die niet lijkt op de mijne, noch op die van mijn kleine broertje en geef je en passant negatieve feedback op Catawiki… Hoe sterk is het bewijs van jou? Maakt de bezorger een kopie van de ID van de ontvanger?