Ik heb die Italiaan het horloge terug laten sturen met DHL op z’n eigen kosten. Had gelukkig geen dispuut aangemaakt.
Kreeg het vandaag weer binnen. Het horloge wat n.o.s. hier de deur uitging ziet er nu uit alsof het van het dak gevallen is.
Wijzers staan niet meer uitgelijnd, datum functie werkt niet meer, kortom rijp voor de sloop
Een beetje van “als mijn tante had gehad wat mijn oom heeft, dan was het mijn oom geweest”
Simpel verhaal voor de toekomst…
No Shipping to Italië !!!
Die link heb ik gestuurd naar hem.
Dit heet geduld!
Ik heb in totaal 5 ongeduldige Italianen gehad. Stuur ze van te voren een bericht met T&T, en zeg dat de verzending 2 weken kan uitlopen dan de gegeven tijd op de site. Het komt uiteindelijk altijd aan.
Ik heb het zelfs in mijn kavel opgenomen. In uitzonderlijke gevallen kan verzending naar het buitenland tot 2 weken duren. Ik heb geen enkele invloed op de bezorging. Maar toch begint meneer na 4 dagen te mekkeren.
Via DHL kost het iets van 50 euro, dat heb ik nu bij al mijn nieuwe kavels gezet voor verzenden naar Italie. Duurt 2 dagen en gaat van deur tot deur, zonder dat er een ander postbedrijf aan te pas komt. Ben je gelijk af vann die vage Italiaanse post.
Vinden ze dat te duur dan kopen ze het maar niet.
Dat kan snel gaan
Dat kan idd erg snel gaan…iemand die een gesloopte Poljot kaliber 3133 kan repareren?
Hahah sorry maar is dit serieus? Als ik het goed begrijp heb je het pakket verzonden met verzekerde verzending. Is het gepland volgens de trackinginfo uiterlijk morgen (als zou het wat later zijn boeie) aan te komen en Catawiki komt met dit verhaal. Wellicht dat Catawiki toch nog met een normale reactie komt na het tonen van de trackinginfo?
Zoals andere landen hadden ze Italië nooit toe moeten laten in de EU …
Overigens alle uitbetalingen tegenhouden is wettelijk verboden. Ik heb ook een keer een dispuut gehad en toen werden ook alle uitbetalingen tegen gehouden.
Ik heb toen een mail gestuurd dat dit bij wet verboden is en dat dit direct opgeheven moest worden. Enkel de kavel waar het dispuut op rust mag tegengehouden worden.
Een dag later kreeg ik mail dat de blokkade was opgeheven en alleen het kavel van het dispuut nog geblokkeerd was.
Doe er je voordeel mee.
Is toch ook belachelijk? Dan krijg je je geld niet, terwijl dat gaat over andere transacties die er totaal los van staan.
Helaas ook een aantal negatieve ervaringen met Catawiki, het lijkt alsof de koper meer beschermd is dan de verkoper.
Tijd terug had ik een horloge verkocht met een opbrengst van € 220,00 na 5 dagen werd deze betaald.
Het horloge heb ik aangetekend verzonden (binnen Nederland) en is de volgende dag is het horloge keurig afgeleverd, 3 dagen later een boze mail dat ik het horloge defect heb opgestuurd (vreemd dat iemand met die conclusie komt nadat hij 3 dagen in gebruik is geweest maar dat terzijde).
Mr wilde direct zijn geld terug en was al het vertrouwen kwijt in mij (nog voordat ik überhaupt had gereageerd) vervolgens heb ik gevraagd of hij het horloge wil terugsturen, bij aankomst zou ik direct een nieuw exemplaar op de post doen en alle verzendkosten voor mijn rekening nemen. (lijkt mij meer dan een fair deal)
Toen begon het gezeik, nadat ik het horloge had ontvangen was er geen enkele reden tot compromis, MR begon weer over het vertrouwen en eiste zijn geld terug. Ik vermoed dat mr pas is gaan Googlen waar hij nu eigenlijk op geboden had, hij had het desbetreffende horloge namelijk ook voor € 150 kunnen kopen op eBay. Met tussenkomst van Catawiki werd ik onder druk gezet en had aangeboden de kosten te vergoeden als Catawiki dan ook zo coulant zou willen zijn om mijn veilingkosten terug te geven, heb ook aangegeven dat ik MR kosteloos een nieuw horloge wilde sturen. Je raad het al… Koper blij die heeft zijn geld terug en ik… 14,9% veilingkosten kwijt a € 28,52. en opgescheept met een defect horloge. (waarvan ik sterk het vermoeden heb dat deze met opzet kapot is gemaakt, helaas kon ik dit niet bewijzen)
Helaas is dit niet de eerste keer dat ik een dergelijke ervaring heb opgedaan. Dan maar niet te spreken over de incassotrajecten die nog nooit zijn gelukt. Hierdoor hebben meerdere horloges maanden onder het stof gelegen…
Ik heb mijn buik voorlopig even vol van Catawiki, wellicht in de toekomst een nieuwe poging wanneer ik betere reacties lees.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Risico’s horen erbij, dat hoor je mij nergens zeggen.
Waar ik echter ontevreden over ben is dat CataWiki voornamelijk de belangen van een koper behartigd en de ambassadeurs met een kluitje in het riet stuurt. Ik vind het geen normale gang van zaken dat een koper zich op eenvoudige wijze kan terugtrekken (terwijl een bod bindend is) met 1 of andere laffe smoes.
Dit vond je niet zo’n probleem, maar het retour sturen vind je wel een probleem?
Ik weet het niet… Klinkt hypocriet.
Het retour sturen vond ik zeker geen probleem, als er iets defect is moet dat worden opgelost ik heb de beste man zelf een nieuw exemplaar aangeboden. En is winst maken op een veiling hypocriet ? is dat niet precies de reden waarom er objecten worden geveild, ik zou jou horloges graag verschijnen in de snuffelhoek.
Niet per definitie. Maar ik zou het zelf niet doen op deze manier.
Ik bied zelden horloges aan, maar wanneer ik iets in de verkoop zit, is dit alleen hier op HF.