Mijn veiling moest aangepast omdat de lengte van het leren bandje er niet bij stond (prima wat mij betreft), maar een Hamilton (met reserveprijs) zo mag wel? Vreemd. Verder geen klachten over communicatie met Rich of Jeroen overigens.
Catawiki,vette handel man!
Je koopt een volle kauwgomballen automaat voor 19,00 euro bij de Makro en als je na 2 dagen bellen blazen en kramp in je kaken heb en wat glazuur minder verkoop je hem op Catawiki onder het mom van vintage voor over de 100,00 euro.
Die kauwgomballen automaten staan ook genoeg op marktplaats voor 24.95. Af en toe vraag je je toch af of mensen nou echt niet even verder kijken voor ze als een blind paard ergens op beiden
Die had natuurlijk nooit zo in de veiling mogen komen. Is waarschijnlijk een foutje geweest van Rich. Heb het doorgegeven, zal wel uit de veiling worden gehaald.
voorbeeldje
Er zijn 10.000 rolex verzamelaars , waarvan 10% vermogend tot zeer vermogend met een heel grote verzameling
dat zijn dus 10.000 verzamelaars die allemaal een COMEX willen hebben en 1.000 daarvan liggen geen nacht wakker van 100K euro of meer
nu zijn er maar plm 500 COMEX Rolex horloges
wat denk je dat dat met de prijs doet ?
verder zijn er heel veel verzamelaars die het met veel minder geld moeten doen, maar omdat ze al heel lang verzamelen is de eigen verzameling inmiddels ook veel meer waard geworden. dus als je een COMEX wilt kopen zul je misschien 2 or 3 klokjes moeten verkopen uit de eigen verzameling. Maar omdat je voor die 3 klokjes 10 or 15 jaar geleden totaal 20-25K (of heel veel minder) hebt betaald voel je dus weinig pijn en denk je dat je een klokje koopt voor 25K ipv 90K of meer
de nieuwe verzamelaar voelt wel pijn en voor degene die zich niet al 10-15 jaar bezig houden met verzamelen van duurdere klokjes is het onvoorstelbaar veel geld
anyway
2 cents
Er staan ook genoeg horloges op Catawiki die gekocht zijn bij onze kijk2vandaag winkel…
Inderdaad, vette winst soms.
Heel oud bericht maar ik las hem en wilde toch even mijn visie geven.
Ik heb een half jaar gewerkt bij BVA en ondanks dat het soms erg amateuristisch is, zijn ze altijd eerlijk en is een bieding uiteindelijk altijd definitief, de verkoper zal nooit een trucje uithalen met “oh ben hem kwijt of hij is kapot” en daardoor het geld terug moeten storten terwijl hij het bod eigenlijk te laag vond.
Daarentegen heb ik het wel meegemaakt dat er echt iets kapot is gegaan na laatste bieding maar vaak wordt de koper dan altijd nog aangeboden of die nog geïnteresseerd is met een korting.
Maar verkooptrucjes zal je niet tegenkomen, heeft BVA ook helemaal geen belang bij, spullen zijn allemaal van opdrachtgevers en BVA zorgt er wel voor dat deze opdrachtgevers zich aan de afspraken houden anders is het ook snel voorbij.
Die Comex was een koopje. En mensen die wel gaan mailen waarom de estimate zo hoog was (ergo: laag dus) en niet even 2 seconden googelen moeten zich afvragen of je uberhaupt een Rolex wilt. Anyway: ik overweeg ook een paar dingen te veilen maar ben er nog niet uit waar. Verschil in voorwaarden is toch best groot.
De Comex is niet verkocht, dus mogelijk komt die weer in de veiling.
Dus toch een reserve? Ligt het aan mij (ik vind dat altijd nogal onduidelijk) of is niet zichtbaar dat er een reserve is?
Stond gemeld bij de bieding van 30K dat de reserve nog niet bereikt was. Daarmee concludeer ik dat er wel degelijk sprake was van een reserve. Kan ik me ook wel voorstellen bij zo een klok. Hoe hoog de reserve ligt is altijd een misterie (ben wel benieuwd overigens…)
Ik struin regelmatig op Catawiki en heb derhalve een vraag over catawiki of eigenlijk meer over online horlogeveilingen in het algemeen; wat voor zin heeft om ruim voor de deadline al te bieden op een horloge? Is dat alleen om de prijs op te drijven of zit daar meer achter?
Ik probeer al een tijdje om interesse te krijgen in de catawiki veilingen, maar om de één of andere reden (ik vermoed de hoge prijzen) klik ik altijd vrij vlug weg. Is er nog iemand met dit gevoel???
Ja, dat heb ik ook. Een tijdje geleden kon je nog een leuk horloge voor een redelijke prijs krijgen, tegenwoordig is dat moeilijker. Voor een koopje kun je volgens mij beter de lokale rommelmarkt afstruinen, maar de kans dat je daar een écht leuk horloge tegen het lijf loopt is dan weer een stuk kleiner.
Heb precies hetzelfde! Vreselijk, die hoge prijzen
Over het algemeen verkoop ik op Catawiki en kan niet anders zeggen dat je nergens anders zulke hoge opbrengsten haalt.
Ik heb ook het idee dat de kopers daar niet echt kenners zijn maar meer gewoon op zoek zijn naar een leuk of soms bijzonder horloge en daar ook gewoon de prijs voor betalen die zij zelf redelijk vinden.
Af en toe zijn er ook best koopjes te halen zoals deze set van 2 die ik voor vijf tientjes in oktober scoorde.Dat was écht een koopje Het kan dus wel maar je moet een beetje mazzel hebben
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/a45e8a9c-7100-11e5-825f-298aa4f1d57b_zpsf3eakcue.jpg.html][/URL]
Als je duizenden advertenties moet doorspitten dan kan er wel iets tussendoor gaan,meteen mensen beschuldigen van oneerlijkheid zegt mij veel over de persoon die daarmee komt (zoiets heet projectie er bestaat ook een leuk spreekwoord over,iets met een waard en gasten.
Ik verkoop n.l. zelf op Catawiki (en op eBay en op nog vele andere veilingsites,met meer dan tweeduizend positive beoordelingen durf ik mij zelf redelijk eerlijk te noemen.
Ik weet één ding,als er iets niet klopt en jullie melden dat bij de veilingmeesters van Catawiki dan krijg ik als verkoper meteen bericht van hun en als ik het niet terdege kan bewijzen dat ik iets goeds verkoop en geen nep,dan gaat het item van de veiling.
Catawiki is net als eBay redelijk safe omdat verkopers feedback van de kopers krijgen,dus een aantal neppers verkopen blijft echt niet onvermeld,even de moeite nemen om bij een verkoper te kijken naar zijn kopers feedback en je weet ongeveer waar je aan toe bent.
En bij beginnende verkopers geen al te dure zaken kopen.
Allereerst dank voor je reactie. Ik geef mijn mening en dat is gelukkig toegestaan op deze site :D.
Ik wil niemand te kort doen ook u niet en respecteer u mening echter vind ik het een beetje
laag en vreemd om te suggereren dat ik oneerlijk zou zijn omdat ik dat vind dat er bepaalde dingen niet kloppen aan Catawiki. Er staat dat ik de medewerkers van Catawiki niet helemaal eerlijk vind en dus niet de verkopers want die maken terecht gebruik van de hoge verkoopprijzen op Catawiki. Dus in vervolg iets beter lezen.
“anyway
2 cents”
…Dat vind ik dan weer erg goedkoop!
Ik heb daar mijn 2 cent maar op catawiki gezet. Rich schatte op €100-€200. Als je benieuwd bent, kun je bieden, maar er is wel een reserve price.