Beste Meziya,
ik heb het wel degelijk goed gelezen en ik had het niet over de verkopers die oneerlijk genoemd zijn door maar uw suggestie over de veilingmeesters.
Ook dat vind ik niet kunnen,ik heb redelijk wat ervaring met veilingen en ik heb regelmatig contact met de veilingmeesters als er weer een of andere “deskundige” opduikt die mijn te koop staande items als fout bestempeld,hoe stupide de aantijging ook is, mijn ervaring is dat de veilingmeesters altijd doorvragen om te zien of het klopt,nu zijn er gelukkig ook echte deskundigen die soms dingen ontdekken die ik niet gezien had en mij daarmee behoed hebben om iets te verkopen wat toch niet helemaal goed is.
Wat ik wil zeggen is dit:Mijn ervaring met de diverse veilingsites en met name catawiki is dit:
Ze zijn in opkomst,dus dat er soms dingen niet lekker lopen,dat is logisch,er zijn fouten genoeg te vinden,klopt.
Maar mijn ervaring is dat ze het integer proberen te doen.Zoals u zelf merkte is het niet leuk als mensen meteen gaan insinueren dat het wel oneerlijk gespeeld zal worden,ik heb beslist geen aandelen of belangen bij catawiki.maar ik erger mij wel aan al die mensen die gelijk beginnen over het feit dat er wel iets niet zal deugen,ik heb ze ook gehad,figuren die zich tijdens het bieden lieten gaan,inderdaad veel te veel boden en dan begonnen te piepen dat er wel een duistere kracht aan de knoppen bij de verkoper en Catawiki zou zitten, kijk maar hieronder en anders staat het ook nog in mijn feedback bij catawiki wat uitgebreider:
Het prijs voor deze kavel is hoog.
Ik heb gevoel dat zitten achter de schermen mensen en maken prijs.
Gr.
Boris
Borismunt 18 december 2014 2338769
Reactie verkoper:
U bied zelf en bent niet verplicht dat te doen,niemand verplicht u om E.200,- meer te bieden dan mijn minimale prijs.
U zit achter het scherm en maakt de prijs,de namen van de bieders zijn bij catawiki bekend,niemand anders dan u zelf en een andere bieder maken deze prijs,
uw suggestie dat er mensen achter de schermen zitten en prijzen “maken” is iets wat in uw fantasie gebeurd,
Hier zitten geen duistere machten achter de schermen,alleen uzelf.
U suggereert iets wat aardig op laster lijkt,noch ik,
noch catawiki manipuleren prijzen,mocht u dit toch willen blijven beweren maakt u zich schuldig aan laster en zult u dit in het uiterste geval voor een rechtbank moeten bewijzen,ik laat mij niet zomaar zoiets zeggen.
Dit soort en nog veel erger (dat zetten ze niet in de feedback) krijg je regelmatig.
Maar mijn eigenlijke punt naar U, Meziya en veel anderen,is deze:
Wees een beetje terughoudend met uitspraken over oneerlijkheid en complotten van mederwerkers en verkopers die prijzen opdrijven (uiteraard zal het heus wel gebeuren) en als u het dan toch doet,zorg dat het onderbouwd is.
U vond mijn sugesstie ook niet prettig,en dat is hij ook niet,dus mijn excuses daarvoor het is ook onterecht,ik ken u niet en u kan de eerlijkste mens op aarde zijn,wie ben ik om zoiets te zeggen?
Dat is mijn punt, wat voor mij geld geld voor ons allen.
Wees terughoudend met beschuldigingen,tenzij je ze kan onderbouwen,dan snijd het hout en doe je iets goeds.
Met vriendelijke groeten,
G.W.Z.