Catawiki

Beste Meziya,
ik heb het wel degelijk goed gelezen en ik had het niet over de verkopers die oneerlijk genoemd zijn door maar uw suggestie over de veilingmeesters.
Ook dat vind ik niet kunnen,ik heb redelijk wat ervaring met veilingen en ik heb regelmatig contact met de veilingmeesters als er weer een of andere “deskundige” opduikt die mijn te koop staande items als fout bestempeld,hoe stupide de aantijging ook is, mijn ervaring is dat de veilingmeesters altijd doorvragen om te zien of het klopt,nu zijn er gelukkig ook echte deskundigen die soms dingen ontdekken die ik niet gezien had en mij daarmee behoed hebben om iets te verkopen wat toch niet helemaal goed is.
Wat ik wil zeggen is dit:Mijn ervaring met de diverse veilingsites en met name catawiki is dit:
Ze zijn in opkomst,dus dat er soms dingen niet lekker lopen,dat is logisch,er zijn fouten genoeg te vinden,klopt.
Maar mijn ervaring is dat ze het integer proberen te doen.Zoals u zelf merkte is het niet leuk als mensen meteen gaan insinueren dat het wel oneerlijk gespeeld zal worden,ik heb beslist geen aandelen of belangen bij catawiki.maar ik erger mij wel aan al die mensen die gelijk beginnen over het feit dat er wel iets niet zal deugen,ik heb ze ook gehad,figuren die zich tijdens het bieden lieten gaan,inderdaad veel te veel boden en dan begonnen te piepen dat er wel een duistere kracht aan de knoppen bij de verkoper en Catawiki zou zitten, kijk maar hieronder en anders staat het ook nog in mijn feedback bij catawiki wat uitgebreider:

Het prijs voor deze kavel is hoog.
Ik heb gevoel dat zitten achter de schermen mensen en maken prijs.
Gr.
Boris

Borismunt 18 december 2014 2338769

Reactie verkoper:
U bied zelf en bent niet verplicht dat te doen,niemand verplicht u om E.200,- meer te bieden dan mijn minimale prijs.
U zit achter het scherm en maakt de prijs,de namen van de bieders zijn bij catawiki bekend,niemand anders dan u zelf en een andere bieder maken deze prijs,
uw suggestie dat er mensen achter de schermen zitten en prijzen “maken” is iets wat in uw fantasie gebeurd,
Hier zitten geen duistere machten achter de schermen,alleen uzelf.
U suggereert iets wat aardig op laster lijkt,noch ik,
noch catawiki manipuleren prijzen,mocht u dit toch willen blijven beweren maakt u zich schuldig aan laster en zult u dit in het uiterste geval voor een rechtbank moeten bewijzen,ik laat mij niet zomaar zoiets zeggen.

Dit soort en nog veel erger (dat zetten ze niet in de feedback) krijg je regelmatig.
Maar mijn eigenlijke punt naar U, Meziya en veel anderen,is deze:
Wees een beetje terughoudend met uitspraken over oneerlijkheid en complotten van mederwerkers en verkopers die prijzen opdrijven (uiteraard zal het heus wel gebeuren) en als u het dan toch doet,zorg dat het onderbouwd is.
U vond mijn sugesstie ook niet prettig,en dat is hij ook niet,dus mijn excuses daarvoor het is ook onterecht,ik ken u niet en u kan de eerlijkste mens op aarde zijn,wie ben ik om zoiets te zeggen?
Dat is mijn punt, wat voor mij geld geld voor ons allen.
Wees terughoudend met beschuldigingen,tenzij je ze kan onderbouwen,dan snijd het hout en doe je iets goeds.
Met vriendelijke groeten,
G.W.Z.

2 likes

Hoe lang duurt het voor dat je een kavel aanbied deze ook daadwerkelijk geplaatst word?
Ik had een horloge aangeboden en na 1 maand kreeg ik een mail dat hij niet geplaatst kon worden omdat er een vinger aanwezig was op 1 van de foto,s.

Staat inderdaad in de voorwaarden dat je geen lichaamsdelen mee mag fotograferen.

Ik hoorde laatst dat er 1700 horloges in de wacht staan, dus dat geeft al aan dat het even kan duren voordat je aan de beurt bent…

Ik weet het niet exact, maar ik schat zo in een week of vier á vijf.

OK duidelijk verhaal,dat over die vinger die je zag vertelde ze me in de mail.
Deze foto verwijderd dus maar weer ff wachten een aantal weken.

(En ik maar kijken iedere dag of die er al op stond haha)

Het duurt soms inderdaad erg lang voordat een kavel daadwerkelijk wordt geplaatst. En dan nog ongeveer een weekje veilen en drie weken wachten op de uitbetaling. :wink:
Heb wel het idee dat er soms een kavel sneller wordt goedgekeurd, dus men zal wel bepaalde kavels bij elkaar zoeken of juist voor diversiteit gaan. En soms zijn er natuurlijk thema veilingen.

Stuur me even een pb met je username, regel ik het voor je.

1 like

De laatste weken gaat het wel een stuk sneller dat een kavel wordt goedgekeurd.

Hier goede ervaringen met Catawiki, prima opbrengsten, ooit een klacht van een koper die een ongedragen goed werkend horloge van mij kocht, het aan de sporen op de achterkant te zien heeft laten vallen gehad en klaagde dat het horloge het niet meer deed. Prima opgelost in samenwerking met kritische veilingmeester (zowel naar koper als verkoper toe). Wat minder is is niet zozeer de wachttijd alswel dat als je er een paar (soms qua klasse met elkaar concurrende) horloges in de wachtrij hebt staan, soms met weken invoertijd ertussen de veilingmeester besluit ze in 1 veiling te zetten.

Ik heb begrepen dat er inmiddels 4 veilingmeesters zijn en daardoor gaat het keuren en plaatsen van de kavels ook een stuk sneller. Zelf verkoop ik veel op Catawiki maar in het tempo van de laatste weken kan ik de horloges bijna niet meer aanslepen. Er gaat ook steeds meer naar het buitenland dus het is goed te merken dat het afzet gebied enorm snel groeit.

Verwijderd (zinloze discussie)

Ik probeer Catawilki ook en keer ^%#$&**&
Koper komt uit Italië, normaal gesproken koop en verkoop ik daar nooit wat: vooroordelen he…

Maar hier geen controle dus het moet maar. je raad het al, het pakje komt niet aan. (of de koper zegt dat het niet aangekomen is)

Resultaat horloge weg en het geld gaat terug naar de koper, schade is voor mij.
Weet iemand of het mogelijk is landen als Italië en Nigeria uit te sluiten, want anders word ik een melkkoe van die internetfraudeurs. Dus ben ik genoodzaakt te stoppen met Catawiki.

1 like

Ik neem aan dat je je horloge verzekerd had verzonden?

Moet dat dan?
Ik vind dat postNL verantwoordelijk is voor aangetekende stukken. Daar hoef ik mij toch niet voor te verzekeren?
Maar hier gaat het er om dat ik sommige landen wil uitsluiten.

Ik zou het voor die 2euro extra altijd doen. Ook binnen Nederland.

Belachelijk extra betalen voor een verzekering, de verantwoordlijkheid ligt bij postNL.
Maar het gaat niet om de verzekering, maar om uitsluiten van landen op Catawiki, zullen we on topic blijven?

Gisteren Catawiki verkoop aangetekend met tracktrace naar Italië verzonden. Komt vast goed.

Ps: forum op mobiel een update gehad? Deels Engelstalige instructies.

Solliciteer even voor een moderatorfunctie en/of neem een kop koffie :wink:

Vind dat je gelijk hebt. Verzekeringen daarentegen niet.

Ik hoopte op een antwoord en op de site van catawiki kan ik ook niet uitvinden of en hoe dat gaat.