Je kunt landen niet uitsluiten. Je zou wel belachelijk hoge verzendkosten kunnen opgeven, omdat je genoodzaakt bent met DHL express of met Fedex te versturen. Ik heb een keer uitgezocht wat DHL express naar Ibiza zou kosten en dat was rond de 80 euro. Het is in ieder geval een extra (hoge) drempel voor personen uit die landen.
Semi-ontopic: ik heb naar diverse landen pakketjes verstuurd met DHL Parcel (de particuliere versie van Express) en dat is altijd goedgekomen.
Dan wordt het toch weer marktplaats.
Ik verstuur regelmatig horloges die ik via Catawiki verkoop naar Italie en doe dat wel altijd verzekerd. Wat me wel opvalt is dat het de ene keer binnen een week wordt afgeleverd maar het duurt ook wel eens een week of drie en dan wordt het toch wel spannend. Overigens is alles tot nu toe wel aangekomen. Catawiki heeft onlangs nog aangegeven dat horloges altijd verzekerd verzonden moeten worden.
Daar heb ik me wel eens over verbaasd. Inderdaad geven ze aan dat items verzekerd moeten worden verzonden. Helaas kun je niet voor een fatsoenlijk bedrag items verzekerd versturen naar het buitenland. Ja PostNL, maar Catawiki geeft ook zelf aan dat ze naar landen als Frankrijk adviseren om geen gebruik te maken van PostNL
Als ik dit zo lees is er grote behoefte aan uitsluiten van landen op Catawiki.
Stel, de hoogste bieder geeft na de veiling van je Universal Polerouter een adres in Nigeria op.
Je bent dan verplicht te verzenden, wat doe je dan?
Tja, er zijn best wel wat landen waar ik niets naar toe zou willen sturen maar ik heb geen idee of ze dat uit kunnen sluiten. Het zou mooi zijn als je dat zelf aan zou kunnen geven ( Net zoals dat op Ebay kan )
Ik heb voor het eerst een kavel aangeboden begin oktober.
Uiteindelijk is hij afgelopen week meegegaan in de veiling.
Heb tussentijds twee keer een mail gekregen met het verzoek om de advertentie aan te passen. En een keer een melding dat ze erg druk waren en dat het daarom allemaal wat langer duurde.
Opbrengst was overigens goed, dus het wachten waard.
Je kunt geen landen uitsluiten maar precies zoals Vintage1982 zegt gewoon de verzendkosten heel hoog maken, kijk naar een verzender zoals Fedex of DHL express wat daar de kosten van zijn en berekend die door naar de koper dan heb je zekerheid dat het wel goed aankomt, maar zullen kopers uit die landen zich wel bedenken voor ze bieden vanwege de hoge verzendkosten.
Ik verstuur nu buitenland met DHL Parcel voor particulieren en tot nu toe altijd goed gegaan, ook naar Italie en Frankrijk.
Weet iemand hier toevallig of, als ik een kavel aanpas, deze dan opnieuw wordt aangeboden aan de veilingmeester en dus onderop de spreekwoordelijke stapel eindigt? Als ik de tekst tijdens het aanpassen letterlijk neem lijkt het daar wel op, maar wellicht kan iemand hier er zekerheid over geven?
Vind alleen het feedbacksysteem nog niet zo goed werken als op Ebay, krijg vaak genoeg helemaal geen feedback. Of negatieve feedback als een pakketje er niet snel genoeg is, ipv dat ze mij even een bericht sturen. Ik probeer altijd binnen 24 uur te versturen en geef ook altijd aan dat het naar het buitenland soms wel een week kan duren (Frankrijk bijv).
Aanpassen van je kavel betekend idd onder aan de stapel.
Italië is erg traag, een aangetekende verzending duurt 2 tot 3 weken! Het is een kwestie van geduld.
Geen idee waarom…
Bedankt! Weet ik ook meteen waarom het soms wel erg lang duurt.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
8.60 euro toch ?
Dan is het wel verzekerd, maar niet aangetekend. Als ik mij niet vergis.
Nee hoor 8,65 aangetekend met T&T
Klopt, je hebt gelijk.
Dat is waar ik op doelde en waar het hier toch om gaat. Sturen naar het buitenland.