11 euro kost een aangetekende verzending binnen bepaalde EU landen.
7,95 euro aangetekend binnen NL en 8,60 verzekerd binnen NL.
Klopt !
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Verzekerd is een beetje een wassen neus van PostNL. Ze keren namelijk alleen uit onder bepaalde voorwaarden en één daarvan is een bon of aankoopbewijs om de waarde vast te stellen. Aangezien het bij TS om vintage gaat, wordt dat moeilijk. Of je moet zelf bonnetjes gaan lopen scharrelen of “opmaken”.
Waar je veel meer aan hebt, is een goede track&trace en PostNL zuigt wat dat betreft. Dan kan je veel beter DHL Parcel pakken, want die hebben de track&trace wel voor elkaar.
Aangetekende brief bedoelde ik, helaas niet vermeld
Waarbij een horloge vaak in een grote envelop met bubbeltjes past.
Dat was voor watchagain
Vaak kom je inderdaad van een koude kermis thuis als je zgn goed verzekerd pakket is verdwenen en je deze wilt declareren bij PostNL.
In 9 van de 10 gevallen krijg je niets op hoofdpijn na van het bellen en formulieren invullen!
Als er één land is waar ik niet graag naar toe stuur is het Italië.
Gisteren nog een negatieve feedback gehad van een koper uit Italië.
“Te duur, te langzaam”.
Gaat om een simpel vintage mechanisch horloge van 45€ wat 5 dagen na betaling bij hem bezorgd is.
Kan Catawiki zulke vreemde feedbacks niet verwijderen? Het slaat nergens op want betrokkene biedt zelf en je hebt ook nog eens nul invloed op de bezorging. Maar het slaat wel een deuk in je feedbackscore.
Nog even gechecked, was “gelukkig” neutraal. Maar ben het helemaal met je eens. Zal het nog mooier maken, zie net dat die koper precies dezelfde feedback nog twee keer heeft achtergelaten…
Ik heb hem nog een mail gestuurd, maar ben bang dat hij de feedback niet gaat veranderen. Wellicht stuur ik hierover inderdaad ook nog wel iets naar catawiki.
Ja ik al ook wel negatieve feedback krijgen, dat terwijl of de Italiaanse post of de koper het horloge heeft verduisterd.
Kan je ook feedback over de koper geven?
Jij ligt nu de schuld van je eigen gierigheid bij catawiki…
Waarom zou je landen uit willen sluiten als je als website wilt groeien?
waarom gebruiken jullie geen Fedex/UPS/DHL naar het buitenand ?
kosten koper en hoppeta
Dat is wel logisch bij Breitlings van een paar k, maar voor een vintage van 120 euro is 80 euro verzendkosten een beetje uit verhouding. Ik heb wel al aangegeven dat het opgeven van deze verzendkosten waarschijnlijk bieders afschrikt uit deze landen.
Op eBay kan je als verkoper ook specificeren naar welke landen je verzendt, dat zou bij Catawiki ook een prettige optie zijn.
Tijdje terug zat je een aanbieder af te kraken met Curren horloges.
Maar dan bied jezelf handopwinders aan ter waarde van 15 euro uit India inclusief verzending en quartz horloges uit van aliexpress ipv één in viertallen. Dat kun je toch niet maken?
Iemand die via MP 2 horloges van mij gekocht heeft, biedt deze nu aan via Catawiki met een beetje vervalste informatie. Productie/verkoopdata van de horloges kloppen niet, het originele houten kistje (incl papieren) wordt bij het verkeerde horloge aangeboden, geen originele band meer, etc. Het gaat niet om hele dure horloges, hooguit 100euro, maar bij het ene horloge kan het wel net een paar extra tientjes opleveren, terwijl het echt niet klopt.
.