Catawiki

Beste forumleden,

Kreeg vandaag via Facebook het volgende bericht van Catawiki Customer Support.

Beste Rob ,

Wij vinden het jammer om te vernemen dat Catawiki niet populair lijkt onder de gebruikers van het Nederlands Horlogeforum. Wij bieden onze kopers altijd bescherming na een aankoop en zullen bemiddelen tussen de koper en verkoper als zij er samen niet uitkomen.
U kunt dan ook volkomen veilig horloges aanschaffen via Catawiki.
Met vriendelijke groet ,
Catawiki Customer Support.

De aanleiding was dat er mensen op FB catawiki hadden uitgemaakt voor een " oplichtsite " ?
Ik zelf had gesteld liever met Chrono 24 aankopen te doen . En dan met een trusted checkout regeling.
Verder merkte ik op dat ik reeds eerder wat klachten van Catawiki op HF te hebben gelezen en dat dit mij en waarschijnlijk ook anderen zou afschrikken aankopen via Catawiki te doen. ?

Kennelijk is dit goed aangekomen dat ze via FB mij hebben bericht ?

Ik wilde jullie dit laten weten beste medeforummers .

2 likes

Klopt…
Indien nodig ten koste van de verkoper, en de procentjes houden ze in ieder geval.

4 likes

Met zo veel veilingen zijn die percentages die zij opstrijken totaal niet nodig.
Ik koop er daarom uit principe niet, mooie deal of niet.

Catawiki is en blijft voor mij een no-go…

2 likes

Het feit alleen al dat een veilingmeester direct begint te dreigen met het in schakelen van een advocaat omdat zijn beeltenis in een topic hier op het HF terecht was gekomen waar de hoge/dubieuze biedingen ter discussie werden gesteld, zegt voor mij genoeg… nooit meer Catawiki dus, beetje Maffieus als je het mij vraagt…

2 likes

Toch is dat hele smaadgebeuren wel een linke voor een belangeloze stichting of vereniging als een forum.
Zelf ben ik moderator op een ander forum. Wegens een dreigende rechtszaak enkele jaren terug wordt daar streng gemodereerd op reviews.

Kort gezegd is het niet zomaar zo dat de beheerder alle handen van onterechte posts af kan trekken onder het mom van dat iemand anders het geplaatst heeft.

Catawiki is een Nederlands bedrijf, dat inmiddels internationaal de vleugels uitspreidt. Met de regelmaat van de klok worden horloges, kunstvoorwerpen, postzegels etc. etc. aangeboden. De grote toestroom van aanbod wordt gecontroleerd door veilingmeesters, die gebruik maken van grote catalogi en gegevensbestanden en uiteraard hun ervaring. Catawiki doet uiteraard er alles aan om zich positief te manifesteren en gaat blijkbaar contacten niet uit de weg. Het staat een ieder vrij om wel of geen gebruik te maken van deze veilingsite.
Is Catawiki foutloos? Nee, want mensenwerk. Behoort Catawiki tot de maffia? Nee. Doet Catawiki onbehoorlijke dingen, dat wil zeggen, dat ze met opzet zaken verzwijgen, misleidende info verspreiden? Nee. Ben ik een fan van of heb ik belangen in Catawiki? Nee.
Voor mij is Catawiki gewoon Catawiki. Zoals bij iedere veiling betaal je aardig wat kosten, bovenop de koop. En daar hou ik niet zo van. Heel soms koop ik er een postzegel of een horloge. Mwah.

4 likes