Catch of the day (SBDX005) Foto's!

Zo,

Dat was me de vrijdag op zaterdag wel.
Het begon met de lange rit naar Eindhoven die lekker snel ging door het weinige verkeer.

Een super meeting gehad, en leuk om de mensen eens persoonlijk te ontmoeten. Op SuperC na kende ik nog niemand en ik moet zeggen dat het me alles mee viel, het scheelt natuurlijk dat je allemaal een gezamelijke hobby hebt en elkaar op het forum veel spreekt.

Ik heb nog wel twee bussen pringles gehaald in de hotel lobby om mijn honger te stillen (:smiley:

De volgende morgen ging om 8:15 de wekker, na even de ruiten krabben vloog ik de ring op. Op zaterdag morgen ziet dat er zo uit in Eindhoven:

De rit ging naar Ouddorp Zuid-Holland, waar ik niets minder dan een Seiko SBDX005 heb opgehaald ofterwijl de Tuna Historical Collection 600m. Even tijd voor een foto terwijl ik voor een brug te wachten stond:

Thuis de tuna even ontmanteld en gepoetst:

Zoals te zien is is de Shroud in stukken gezaagt, dit is zo gedaan omdat de eigenaar vondt dat de kast te groot was. Hij heeft er namelijk ook daadwerkelijk mee gedoken, dus mij rest nog één taak voor deze SBDX005 en dat is het vinden van een nieuwe shroud. Het originele boekje zit er gelukkig nog bij, de doos is alleen verloren gegaan. Hopelijk komt er nog eens een keer een doos voorbij.

Als leuke bijvangst (want ik heb écht een hele aantrekkelijke prijs betaald :~) kreeg ik deze 6309-7040 met Scubapro Dial, helaas geen originele Scubapro.

Deze gaat denk ik weer weg om onder andere een nieuwe shroud voor de Tuna te financieren en een service beurt voor de 6105-8000. En dat is gelijk een mooi bruggetje, want gisteren kreeg ik van Jaap (waarvoor nog bedankt :}) mijn nieuwe William Jean waffle:

Kortom het was weer een gevuld weekend, nu even bijkomen en morgen al weer aan de bak vroeg in de middag (carnaval :)o)

Bedankt voor 't lezen!

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Fantastisch! Dit is een extreem zeldzaam horloge en mijn oren klapperden toen je me gisteren vertelde wat je er voor had betaald. En die shroud ga je wel vinden, daar ben ik van overtuigd!

Contact Robbie maar eens over die shroud. Met een beetje geluk is het een standaard Seiko-item en kan hij er aan komen. Zorg ervoor dat je de schroefjes vastzet met een tipje blauwe Loctite. Ze gaan loszitten is mijn ervaring.

Menno

Zo die is echt vet (tu)
Je zult het wel verdiend hebben zo’n dubbele mazzel,
ik wens je er iig heel veel plezier mee/van!

mvg

Van harte proficiat met deze klassieker (tu)

Pfffff… dik hoor Berend (tu)

Geniet er van!

Gr. Roel

Gaaf.(tu)

Mooie Vangst(en) (tu)

Erg mooi!
De moeite van het omrijden waard en met de FC in Twente viel er toch niets te vieren :wink:

LeenV Schreef:

Erg mooi!
De moeite van het omrijden waard en met de FC in
Twente viel er toch niets te vieren :wink:

Gniffel…

Hij is groooooot (tu)

Gaaf man, je mag je naam inmiddels wel veranderen in SeikoBerend :smiley:
Bij de meeting de Tuna van Tom even in de handen gehad. Ik was behoorlijk onder de indruk (tu)

Mooie vangst Berend, veel plezier ervan!

(tu)

thieuster Schreef:

Contact Robbie maar eens over die shroud. Met een
beetje geluk is het een standaard Seiko-item en
kan hij er aan komen. Zorg ervoor dat je de
schroefjes vastzet met een tipje blauwe Loctite.
Ze gaan loszitten is mijn ervaring.

Menno

Thx voor de tip, heb Rob gemailt.
Waar kan ik het beste loctite kopen?

Wow! (tu)
Enjoy!

Mooi man! Gefeliciteerd!

BreitlingBerend Schreef:

thieuster Schreef:

Contact Robbie maar eens over die shroud. Met
een
beetje geluk is het een standaard Seiko-item en
kan hij er aan komen. Zorg ervoor dat je de
schroefjes vastzet met een tipje blauwe
Loctite.
Ze gaan loszitten is mijn ervaring.

Menno

Thx voor de tip, heb Rob gemailt.
Waar kan ik het beste loctite kopen?

Loctite is toch ook behoorlijk prijzig? Ik dacht ooit te horen dat een tube 70 euro kost.

Neem vooral de goede, in dit geval type 243, de blauwe nutlock.
En 70 euro lijkt wat overdreven.

sorcees Schreef:

Neem vooral de goede, in dit geval type 243, de
blauwe nutlock.
En 70 euro lijkt wat overdreven.

Iemand die nog een tube heeft liggen in de buurt van Enschede? :)o