Categorie voor zakhorloges?

Om de dag is er wel een nieuw topic over zakhorloges. Helaas meestal na een overlijden van een familielid. Men is dan geïntrigeerd met het horloge en op zoek naar meer informatie en vaak ook benieuwd naar de waarde. Iedereen kan zich hier wel in herkennen denk ik, dit moet dan ook zeker kunnen op dit forum. Ik denk dan wel vaak dat het jammer is dat ze dat gesprek niet meer hebben kunnen hebben met de oorspronkelijke eigenaar. Die had er wellicht wel iets kunnen over vertellen.

Uiteraard geen probleem dat men daar een topic voor aanmaakt en dat er veel gelijkende topics zijn. Ook niet erg dat het vaak al eens gepasseerd is, ik ben ook wel schuldig aan eens een onderwerp te starten dat al eens (of meer) is voorbijgekomen in het verleden.

Maar het zijn wel topics die je duidelijk kan groeperen onder één noemer: Zakhorloges. Ik vroeg me daarom af of het niet nuttig zou zijn om daar een aparte categorie voor aan te maken? Ze zijn duidelijk te onderscheiden van polshorloges. Zo kan je ook sneller gelijkaardige informatie/vragen terugvinden.

Lijkt het je wat of sla ik wartaal uit?

Aparte categorie zakhorloges
  • Top idee!
  • Nee, dit hoort bij Algemeen!
  • Maakt me niet uit, ik lees ze toch sowieso niet.

0 stemmers

1 like

Nee, die topics horen bij vragen over type, waarde en echtheid

3 likes

Dit heb ik al eens eerder aan de orde gesteld aan onze beheerder jur, maar het is kennelijk niet mogelijk om een dergelijke categorie zakhorloges erbij te voegen.
Inderdaad jammer, maar het is niet anders, daar hebben wij als simpel HF lid geen invloed op.

2 likes

met 2 NA’s in de categorie deze week zou ik wel voor zijn. Maar van de andere kant; wat zou het toevoegen tov vintage?